Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Waardoor krijg hè aften (blaasjes) ??

Weet jij het antwoord?

/2500

De oorzaak van aften of R.O.U. (recidiverende orale ulceraties) is nog niet duidelijk. Er is een aantal predisponerende factoren, zoals letsel van de mond, stoppen met roken, angst en stress, overgevoeligheid voor bepaalde voedingsbestanddelen (bijvoorbeeld benzoëzuur), hormonale veranderingen ten gevolge van de menstruele cyclus. Predisponeren betekent ontvankelijk maken. Onder invloed van de genoemde factoren is de kans op het krijgen van aften dus groter dan normaal.

Bronnen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Afte

Ik had ze mijn hele leven al, vrij vaak. Ik blijk een glutenintelorentie te hebben. Nu ik geen gluten meer eet, heb ik ze al anderhalf jaar niet meer gehad.

Volgens de huisarts is hier een virus schuldig aan. Je raakt dat virus nooit meer kwijt en het zal altijd opspelen als je wat minder weerbaar bent. Je kunt het aanstippen met borax-glycerine. Volgens mij heeft de apotheek een pasklaar middel om het aan te stippen. Zorg voor een goede conditie, dat helpt al heel veel om de uitbraak tegen te houden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100