Nachtlenzen nog draagbaar?

Ik heb al een paar weken niet mijn nachtlenzen in gehad. Nu doe ik de container van mijn lenzen open en zie dat al het vloeistof is opgedroogd. Mijn lenzen lagen dus het de container zonder enige vloeistof voor weet ik veel aantal dagen. Zouden ze nog draagbaar zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Antwoorden (6)

Ik heb dat ook wel eens gehad met daglenzen.

Beetje vloeistof erin dagje laten staan, en daarna ging het prima met mijn lenzen. Over nachtlenzen durf ik het niet te zeggen, maar ik verwacht dat het kan.

Maar goed is het natuurlijk niet ! laat dat duidelijk zijn.

Groetjes~!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, niet doen. Neem nooit een risico met je ogen. Er kunnen inmiddels ik weet niet hoeveel bacteriën bij zijn gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen, de lenzen zelf kunnen ook ingedroogd zijn en dus kleine barstjes hebben: plek voor bacteriën en kans dat je hoornvlies beschadigd raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad zullen de lenzen best weer ok zijn wanneer je ze even een paar uur in de vloeistof zet. Maar afraden zal ik het wel. Maak nooit grappen met je ogen! Als het fout gaan heb je een serieus probleem, bij twijfel gewoon weggooien! Daar zijn je ogen veel te belangrijk voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou er voorzichtig mee zijn en er mee naar de contactlensspecialist gaan of in ieder gevel erover gaan bellen. Het heeft met de mate van zuurstofdoorlaatbaarheid te maken.Als ze een tijd in de vloeistof hebben gestaan, omdat die desinfecteerd is,zullen er niet veel bacillen meer over zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook nachtlenzen. Ze kunnen best even zonder vloeistof, maar enkele weken is veel.

Ik zou ze eerst een nachtje in de vloeistof zetten, ze dan grondig schoonmaken (niet alleen met de schoonmaakvloeistof, maar ook met dat chemische goedje waar ze een half uur in moeten staan, ben de naam van dat spul even kwijt) en ze daarna nog minimaal een nachtje in de vloeistof laten staan.

Ondertussen nog even contact opnemen met de opticien om het zeker te weten, maar ik denk dat je ze daarna wel weer in kunt (zou wel zo fijn zijn voor je... ik weet hoe duur die krengen zijn...).