Ik zocht op internet mijn kaakchirurg maar het blijkt ook dat hij in een ander ziekenhuis werkt net als de plastische chirurgen! Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In wat kleinere ziekenhuizen hebben sommige specialisten geen volledige weektaak. Dat komt o.a. voor bij plastisch, kaak- en neurochirurgen. Doorgaans werken ze dan in meerdere ziekenhuizen en meestal als zelfstandig ondernemer of in een maatschap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Waarschijnlijk werkt hij/zij ook als plastisch chirurg in het andere ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Specialisten zijn een soort zelfstandig ondernemers, ze werken voor meerdere ziekenhuizen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door bezuinigingen wisselen de ziekenhuizen tegenwoordig de specialisten uit, zo hoeven ze geen volle weeklonen te betalen maar kunnen wel gebruik maken van veel specialisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
artsen en chirurgen werken op meerdere plaatsen, omdat deze niet alleen voor een ziekehuis werken.. dit is vaak ook om dat er een tekort is aan chirurgen..

Toegevoegd na 1 minuut:
je kan ook vaak als je bij een arts in t ziekenhuis een afspraak maakt op een ander locatie moeten komen omdat het daar minder druk is...