Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er personen op GV die je persoonlijk als mens aantrekken en waarmee je een soort van bindingsgevoel hebt?

Ik persoonlijk voel dat er een aantal mensen zijn die me aantrekken op basis van hun gedachtegang en interesses, en met wie ik uren zou kunnen kletsen over diepzinnige en interessante onderwerpen. Hebben anderen dit ook?

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Soms een enkel woord, een enkele opmerking, een plus 1 die je zomaar krijgt of een p.b. over van alles.
Bij 4 a5 mensen heb ik het heel sterk, alleen al het zien van hun avatar, is soms genoeg om een heel warm gevoel te krijgen ,een verbinding, een emotie te voelen.
Veelal weet ik al welke mensen er reargeren op een antwoord van mij.
Je leert je af te stemmen op een ander door op een andere manier te antwoorden , een complimentje, een groet, een klein gebaar.
Toen ik een week op vakantie was en terug kwam was er van sommige een welkom terug! Dat vergeet je niet meer.
Ik voel ook een verbinding met sommige en die dat zijn ,die weten dat ook!
Maar het is vaak meer dan een verbinding en een gevoel, het is vooral het weten dat er iets is dat verbindt.
En dat iets is sterker dan woorden!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Mooi omschreven!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@eddijst
Dit is precies het antwoord wat ik van je had verwacht, alleen weet je het elke keer weer mooier te omschrijven dan ikzelf kan bedenken. Dank je wel voor deze mooie reactie.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Heb jij er ook 3 of 4 ?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@eddijst
Is deze vraag voor mij bedoelt? Ja, vooralsnog kom ik niet verder dan 3. Maar hoe langer je op deze site bent, hoe meer je mensen leert waarderen (of niet misschien). Het was iets wat ik onlangs bij mezelf vaststelde, vandaar deze vraag ;)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Mooi!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ik vind het irritant dat jij steeds je antwoord zoveel beter kan beredeneren dan ik :( XD bij mij precies eender
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wessells, ik doe het al langer, nu zo'n 50 jaar Toen ik 20 was waren er ook mensen die het veel beter konden.

Andere antwoorden (14)

Heel veel... ,-) te veel om op te noemen... eigenlijk iedereen waar ik op antwoord... heel intiem is het elke keer weer... Maar dan echt heel intiem...

:-))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
vanwaar al die minnen?
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dit is 'geen' waardvol antwoord op de vraag vinden velen blijkbaar. Van mij krijgt hij geen minnetje hoor, XiniX's antwoorden zijn OK!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
7 Minnetjes, dat is nogal wat! Jammer dat er niet even bij vermeld wordt waarom...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@Marita... Zij snappen me niet, ik hoop dat de vraagsteller dat wel snapt...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Al die domme nijd hier hangt me ook de keel uit. +1
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Niet om boos worden alleen medelijde hebben want hun zijn slechter af dan jij!!!!!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Inmiddels zijn het er 9 geworden, zonder één enkele uitleg... ik geef het op :S
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ik niet hoor, er komen er nog wel een paar bij... ik geniet ervan... ook van be-minnen...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
haha ik heb al eens gezegt dat is de last die iemand aan de hoogste score moet dragen, altijd binnen 2 minuten heeft hij de 1e -1tjes +1 van mij hoor. ;-)
Ha, die Marita;

Nee, ik heb nog nooit meegemaakt dat ik op grond van virtuele schrijfsels tot een persoon aangetrokken wordt. Wel een bepaalde voorkeur voor iemands stijl van vragen of antwoord geven, maar dat is mij een te klein facet om de hele persoon op vast te prikken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja dat heb ik zeker, maar wie achter de vraag en het antwoord zit, weet ik niet precies natuurlijk. Voorzichtigheid is geboden, vind ik. Vaak is een kleine reactie, ook bij berichten, al heel aardig en voelt dan wel heel goed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
@wimmie
Internet is en blijft een vreemd iets ;) Je weet inderdaad niet echt met wie je te maken hebt. We praten met elkaar, delen, wisselen ervaringen en gedachten uit en 'leren elkaar een beetje kennen' tot op zekere hoogte.
Dat niet direct, maar er zijn wel mensen die mijn interesse wekken. Mensen waar ik me van afvraag hoe ze "in real life" zijn. :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Aangetrokken minder. Bepaalde vragen interesseren me. Sommige mensen kunnen ook erg goed redeneren.

Afstoten heb ik meer bij sommige mensen. Maar goed, dat zal iedereen wel hebben denk ik.

Overigens bekijk ik alle antwoorden objectief en oordeel ik op tekst, niet op individu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee, want het is me opgevallen dat er willekeurig elkaars avator wordt gebruikt en er weer alleen voor sommigen de namen weer wijzigbaar zijn. Ik weet dus niet met wie ik te doen heb.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Er zijn wel een paar GV'ers, waarmee ik eens 'in real life' van gedachte zou willen wisselen. Mijn ervaring met het internet is alleen dat de werkelijkheid erg tegen kan vallen...

Globaal gezien doen mensen zich anders voor dan ze in het dagelijks leven zijn. En daar bedoel ik niet dat ze dan per definitie op het internet lopen op te scheppen. Maar het gros van de internetgebruikers is en blijft anoniem. Hierdoor durven ze meestal meer, of reageren ze gemakkelijker, terwijl ze bijvoorbeeld erg verlegen zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Goed gezien!!
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik draai al een tijd mee op het World Wide Web Ed...
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Hele mooie constatering +1
Ik heb bij sommige GVers een apart gevoel. De nijging om de persoon beter te leren kennen. Een soort aantrekkingskracht en behoefte om verder te zien wat de mogelijkheden zijn. Ik hoop dat het er ooit nog van komt, tenminste ik sta er open voor :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Nee, daarvoor is internet geen goed te anoniem. Desondanks vind ik het wel leuk of de meningen van de Gv'ers te lezen, zeker nu er een soort vaste kern ontstaat. Ik word ook steeds nieuwsgieriger naar deze groep GV'ers. Maar echt een band heb ik verder niet met een GV'ers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Helemaal niet bij mij... :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
ik persoonlijk voel me niet gauw tot iemand aangetrokken .
het word wat makkelijker over bepaalde dingen te praten, als je merkt dat die ander de dingen begrijpt hoe jij het bedoelt.

wat ik wel sterk heb is,als er geen foto als avater aanwezig is dat je een beeld van iemand gaat vormen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik heb wel een aantal personen, waarvan ik denk dat we op 1 lijn zitten. Die hou je dus wat vaker in de gaten om te zien hoe ze reageren en dan merk je iedere keer weer dat ze hetzelfde denken als ik. Dat wil natuurlijk niet altijd zeggen dat dat goed is, maar vind het wel leuk. Heb verder geen kontakt met hun maar een soort binding voel ik wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Herkenbaar. Toch interessant eigenlijk, hoe je een soort binding kunt voelen bij mensen die je niet (persoonlijk) kent, maar alleen op basis van vraag en antwoord.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Maar over het algemeen lees ik het grootste gedeelte wel van alle vragen. Er zijn mensen bij waar ik wel eens van denk, "daar zou ik geen enkele binding mee willen hebben" en dan zie je later dat als je ze wat vaker in de gaten houdt, eigenlijk ook wel speciaal zijn. Dus opnieuw een vorm van binding.
ik ind de antwoorden van 2 personen altijd heel waardevol. van andere ook maar ben altijd blij als er van die persoon wat tussen staat.
maar dan heb ik er ook 1 waar ik echt van walg hier .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ja ik begrijp wat je bedoelt. Ook over het minder prettige gevoel bij mensen, maar hier ontkom je bijna niet aan.
Absoluut. Je gaat mensen toch wel herkennen als je ze een tijdje bezig hebt gezien hier op GV.nl. Jammer dat niemand tot nu toe gezegd heeft over wie ze het hebben...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing