Ondanks dat ik alle adviezen heb opgevolgd wat je moet doen bij verstopte oren, het gaat maar niet over. Wat kan ik nog meer doen? om dit op te lossen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8.2K

Antwoorden (7)

morgen de doc. bellen die spuit het uit en je ben er van af:) niet zelf geen zitte prutse joh:p

Toegevoegd na 33 seconden:
geen = gaan sorry:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jouw huisarts heeft een apparaat om dat op te lossen....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ga morgen naar je huisarts om ze te laten uitspuiten
wat je wel vast kunt doen is je oren druppelen met lauwe slaolie, dan gaat het uitspuiten veel makkelijker.Je doet gewoon een beetje slaolie in een kopje en een paar sec in de magnetron
dan druppel je dit met een pipet in je oren en je doet een watje in je oren zodat het er niet uitloopt. Dit kun je een keer of 3 doen tot je oren zijn uitgespoten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk naar de dokter maar vooraf naar de drogist en Earrex kopen en beginnen met druppelen.. is ook preventief te gebruiken om een volgende keer verstopte orden te voorkomen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt je oren uit laten spuiten, maar dat helpt niet altijd.
In dat geval is het geen opeenhoping van rommel, maar heeft het te maken met een kleine vernauwing in de buis van Eustachius, die ervoor zorgt dat de druk aan beide kanten van je trommelvlies gelijk is. Dat is op te lossen met een kleine operatie, en/of het plaatsen van kleine buisjes in je oren.

Als uitspuiten niet helpt, dan zul je met je huisarts moeten overleggen, of de nadelen van zo'n ingreep opwegen tegen de voordelen. Voor de meeste mensen, waar uitspuiten niet helpt, valt er best mee te leven.
Maar als je violist bent in het Concertgebouworkest, dan zou zo'n ingreep een optie kunnen zijn.

Het enige wat m.i. helpt is je neus snuiten, of "blazen" met je neus dicht, of een kauwgommetje eten.
Ook het opsnuiven van wat water met een héél klein beetje zout via de neusgaten zou helpen, maar dat laatste heb ik zelf nooit geprobeerd.

Even naar je huisarts dus, en overleggen wat je het beste kunt doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je oren dicht zitten na een verkoudheid dan komt dat doordat het slijmvlies in de buis van Eustachius opgezwollen is. Daar is echt weinig aan te doen, probeer je neus open te houden met zout water of (als dat niet helpt) neusdruppels van de drogist. Soms duurt dit verstopte gevoel wel twee weken of meer! Een homeopatisch middel dat eventueel de tijd iets kan bekorten is Plantago van VSM.

Mocht het echter om een opeenhoping van oorsmeer zijn, ga dan even bij de assistente van de huisarts langs, dat is zo gepiept. En daarna regelmatig je oren uitdouchen, dat helpt echt! Niet met wattenstokjes in de weer gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit ook voorgehad, mijn buis van Eustachius was verstopt. Wat de dokter toen gedaan heeft is met een soort van "peer", een grote versie van wat men bij een verkoudheid bij babietjes gebruikt, lucht in mijn oor geblazen. Zo is de buis terug open geraakt. Maar mocht dit niet lukken, was het inderdaad een kleine operatie geworden om de buis terug open te zetten. En, tussen haakjes, dit heeft niets te maken met propere/vuile oren ! ;-)