Pijn in mn hoofd tijdens en na inspanning, hoe kan dat? en wat is eraan te doen?

bij hardlopen, fietsen enz. krijg ik vaak/altijd hoofdpijn maar wat is eraan te doen of hoe kan het? ik drink genoeg trouwens..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier staat alles over hoofdpijnen.

O.a. Dit:

Inspannings hoofdpijn
Hoofdpijn die plots ontstaat na inspanning. Een bekende vorm hiervan is de gewichtheffershoofdpijn die ontstaat als iemand een zware halter tilt. Deze hoofdpijn kan bij allerlei vormen van inspanning ontstaan en duurt 5 minuten tot 48 uur.

En hier staat ook een heel verhaal over hoofdpijnen:
Invloed van sportbeoefening op migraine
Er worden meerdere vormen van migraineachtige hoofdpijn bij -of in aansluiting op- sport onderscheiden.

http://www.tigch.nl/medisch/hoofdpijn.htm

Als je dit allemaal gelezen hebt,
dan kun je met jouw persoonlijke verhaal naar je huisarts.

Want wij weten dat hier niet.
HUP naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

zelf heb ik ook migraine en als ik mij er inspan of als ik zenuwachtik ben, krijg ik er weer last van. Maar heb je last van vlekken voor je ogen? misselijkheid? last van opeens vel licht, opeens klinkt alles hard en dat niks meer oke smaakt?
Dan heb je last van migraine.