Hoe overmeester je iemand

in een gevecht, ik vind het altijd knap als de politie dat doet.

Toegevoegd na 21 minuten:
Links van instructiefilmpjes welkom :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Zoals in de andere antwoorden; de technieken die de politie; marechaussee; klpd etc. gebruikt zijn niets anders dan combinaties van grepen uit diverse vecht en -verdedigingssporten.

In het onderstaande filmpje begint de actie vanaf 1:13.
En op de andere links staan nog wat interessante filmpjes.

Wil je het zelf op een goede manier leren, dan raad ik je aan contact op te nemen met bijvoorbeeld een Krav-maga school bij jou in de buurt, omdat je het toch een tijdje moet oefenen voordat je het goed onder controle hebt.
Dat is ook waarom de mensen bij de politie eens in de zoveel tijd 'IBT-examen' moeten doen; Integrale Beroepsvaardigheids Training.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Misschien is een vechtsport iets voor je! Daar leer je allerlei technieken. Succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welke vechtsport richt zich nu op de politietechnieken? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet specifiek politietechnieken, wel technieken om iemand te overmeesteren en dat was je vraag.
De politie leert een aantal technieken, die afkomstig zijn uit verschillende vechtsporten; judo, karate, jui-jitsu, boksen, krav maga etc.

De technieken, die men leert zijn voornamelijk gericht op het snel en effectief kunnen aanhouden, onder controle brengen en afboeien van verdachten.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt, maar nou weet ik nog niet hoe het moet, is er misschien een filmpje van?
een politie opleiding volgen ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles is gebaseerd op techniek.
Je hoeft helemaal niet sterk te zijn,maar het zit tussen je oren.
De politie is erop getraind.
Maar de politieagent is ook een gewoon iemand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voornamelijk door in de meerderheid te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou niet weten waarom hier - op gegeven wordt? Is goed argument.. Is wel een manier om iemand te overmeesteren...!! + van mij
Iemand op de goede manier bij de arm grijpen (zonder dat je diegene letsel aan brengt)...
Als je de andere arm er ook bij pakt en op de rug legt, kan je iemand meteen mooi boeien.

Kijk eens bij www.hetklokhuis.nl en zoek eens bij de afleveringen naar Politie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als iemand tegenover je staat en geen mes of revolver heeft: je grijpt de booswicht(?) bij z'n linkerarm, rukt hem snel naar je toe, zet je rechtervoet achter zijn linker en duwt hem krachtig van je af. Hij valt dan achterover. Als het een schurk is geef je hem een paar flinke trappen in zijn kruis. Terwijl hij ligt te kronkelen heb jij tijd om weg te rennen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je mag dan wel zorgen dat je een goede rechtvaardigingsgrond kunt bedenken voor die trappen. Vluchten kan zo'n grond zijn, maar dan moet de persoon in kwestie je wel direct daaraan voorafgaand hebben aangevallen, anders was er geen sprake van zelfverdediging.
zondag
13 jaar geleden
Ja daar heb je gelijk in. Maar het is een effectieve methode, dat verzeker ik je, mits je tegenstander door jou actie verrast wordt. Een van de mannen die ik gevloerd had had dat aan zijn vriend verteld die er niet bij aanwezig was geweest. Die daagde mij later ook uit en ik slaagde er niet in hem neer te leggen. Bij navraag bleek hij op de hoogte was gesteld van wat ik ging doen. Als iemand je wil aanranden of verkrachten werkt dit goed en ben je allang weg voor hij weer tot z'n positieven komt. Na die trappen zal hij trouwens ook wel niet meer zo geïnteresseerd zijn in een potje n....n.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het met je eens, als je weet wat je doet kan het heel effectief zijn. Mij hoor je ook niet klagen als iemand het ooit daadwerkelijk als zelfverdediging zou gebruiken. Waar ik wel bang voor ben is dat een bewezen feit ook is dat mannen nu eenmaal vaak sterker zijn dan vrouwen (gemiddeld genomen) en dat dat in een situatie als deze soms kan leiden tot een dader (daarmee bedoel ik in dit geval de man) die alleen maar kwader wordt, met alle gevolgen van dien. Hoe het ook zij, ik wens het niemand toe in ieder geval.