Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat als je op je huid drukt dat het geel wordt?

Als je op je huid drukt dan zie je een geelachtige afdruk, die ook weer snel weggaat. Hoe komt dit?
Omdat ik niet een blanke huidskleur heb is dit alleen bij mij aan de binnenkant van mijn handen en de onderkant van mijn voeten. Ziet zo'n afdruk bij mij er dan ook anders uit dan bij een blank persoon? Ik heb er nooit echt opgelet..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
13K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat de kleur van je huis veranderd wanneer je erop drukt heeft te maken met dat je de bloedtoevoer op dat moment stop. Je huid is namelijk transparant, de kleur verandert dus doordat er geen bloed op dat punt is. Dus ja, zo'n afdruk ziet er bij een blank persoon anders uit dan bij iemand met een donkere huidskleur. Zelf ben ik blank en wanneer ik op mijn huid druk wordt het niet geel, maar wit.

Toegevoegd op 25-05-2009 18:08:37
huis = huid;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je drukt het bloed een beetje daarvan weg en dan wordt het minder doorbloedt en vandaar de witte plek...
Bij een zwarte persoon is de nadruk van het rood van het bloed niet zo zeer aanwezig, dus daar speelt dat niet zo... De huid reageert wel precies hetzelfde, maar verkleurt niet zo als een witte...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uhm...'Zwarte' persoon...ik ben 'bruin' =P Sorry dat klinkt niet erg leuk, mag ik er donker persoon van maken?.. =)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor dat mag...
je vet is geel. dus als je het bloed van een bepaalde plek drukt zie je de kleur van vet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding