Hoe komt het dat de acties van de welpies, wuppies, beesies, smurfen en toy story van de AH heel goed aanslaan, en die van andere winkels minder?

Maakt de Albert Heijn soms betere reclame? Of is het de manier waarop ze mensen manipuleren iets te gaan kopen? Wil je alsjeblieft ook je mening geven en een link sturen ! Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Omdat de AH het goed weet te brengen.
Kijk maar naar het verschil in de reclames.
Als je kijkt naar hoe AH de reclames maakt dan denk je (tenminste ik dan) van goh, dat doen ze toch iedere keer weer leuk en origineel.
Als je dan kijkt naar de c1000 reclames dan denk je (tenminste ik dan) wat is dit voor slap aftreksel van wat eigenlijk gewoon gejat is van de AH.
Naar mijn mening brengt de AH het gewoon een stuk beter en verzinnen ze ook dingen die echt even leuk zijn, al die andere supermarkten komen dan met vergelijkbare acties die het gewoon net niet zijn.

Toegevoegd na 2 uur:
De Oranje Barometer meet de beste WK-gadgets, maar natuurlijk ook de slechtste. Hieronder de 5 minst populaire WK-acties tot nu toe.

1. AD – Oranje Plopmuts
2. C1000 – VoetbalGogo’s
3. ING – Persoonlijke betaalpas
4. Dirk - WK-handjes
5. Coop – Oranje Buddies

lijkt mij dus duidelijk dan C1000 niet zo succesvol was.

En AH behoort telkens tot de beste, dit gaat dan wel om de WK gadgets.

Voor de rest blijf ik bij mijn mening dat AH het gewoon beter brengt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

omdat de reclame vooral gericht is op kinderen zo dat kinderen er omzeuren bij hun ouders.
omdat vriendjes ze ook hebben

Toegevoegd na 17 minuten:
de tactiek die ah gebruikt is beter dan andere die van de andere winkels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmmm... zeker geen C1000 in de buurt? De kids maakten elkaar bij wijze van spreke af voor een plastic poppetje... Ik dacht toch echt dat die actie 10x groter was dan die wuppie-rage van de AH, die alleen aansloeg bij verwijfde yuppen die er foto's van op facebook verspreidden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou ook zeggen! Hier zijn de Gogo's, voetbalplaatjes van lokale helden en de Bakugans (of hoe heten die krengen) nogal wat populairder dan de weggeefmeuk van de Appie H! Mijn plastic heros zak draait overuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, als de actie over is, verdwijnt het zo in de hoek, dat is waar. Of het nu van de C1000 of de AH is. De Ahold is trouwens grootaandeelhouder van Schuitema, die de C1000 frachised, dus uiteindelijk is het toch vestzak/broekzak.
Je kunt dat voor een groot deel op het conto van meneer Van Dale schrijven.