Hoe op een ideale manier dat weinige vet verliezen?

Ik wil mijn vetpercentage doen dalen. Ik ben niet dik. Ik ga 3maal per week naar de gym voor te sleuren met gewichten. Maar voor de volgende zomer wil ik dat mijn "buikvet" wat daalt, zodanig dat mijn six-pack er kan uitkomen. Iemand een idee voor een standaard dieet programma voor 3 maand, zonder dat je speciale producten moet nemen en dat het enige van ongezonde dat je nog mag pakken bier is op elke zaterdag ? :)

Alvast bedankt !

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Wel jongeman, zoals men dat noemt in het fitnessjargon moet je beginnen cutten! Dit wel zeggen een ideaal voedingsschema opstellen! Hulp hiervoor vind je op www.voedingsbehoefte.nl.
Naast een goed schema moet je natuurlijk aan cardio doen! Pakweg 5x per week een kleine slordige 30min in beweging doet al wonderen!
Geloof me, als je dit 2 maand volhoudt zullen de meisjes niet anders willen doen dan aan je buikje komen.
Hopelijk helpt je dit een beetje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hetzelfde antwoord als ik op alle afslankvragen geef:

Calcium doet overtollig vet afbreken, vooral in de buikzone.
Wil je dit effect in gang zetten dan moet je minimaal 1500 mg calcium per dag binnenkrijgen. Dit kan uit voeding of supplementen. Neem echter nooit meer dan 2500 mg in, dat kan schadelijk zijn, vooral op lange termijn.
De opname van calcium wordt bevorderd door vitamine C en D.
Zorg dat je per dag 1000 mg vitamine C binnenkrijgt, dit mag je verhogen tot 3000 mg als je rookt.
Van vitamine D wordt 5 mcg per dag aanbevolen.
Neem je deze hoeveelheden elke dag in en eet je gezonde maaltijden van normale proporties, dan zal je lichaam het vet aanzienlijk sneller afbreken.
Je biertjes kan je dan rustig elke zaterdag drinken, maar kijk wel uit met alcohol, want dit houdt vet vast. Één keer per week kan echter weinig kwaad.
Ook is het, als je koffie drinkt, beter om over te stappen op cafeïnevrij, want caffeïne houdt, net als alcohol, vet vast.
Veel water drinken zal je lichaam helpen af te slanken en vrijgekomen afvalstoffen af te voeren, drink daarom de welbekende 2 liter per dag.

Calcium tabletten met vitamine D zijn overigens voor een zacht prijsje te koop bij AH, van het huismerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie dieetfabel nr. 5
http://www.dieetblog.com/de-top-10-dieetonzin/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie resultaten van onderzoeken:
http://www.ergogenics.org/calcium.html Je kan me zeggen wat je wilt, maar als ik wat kilo's kwijt wil ga ik aan deze formule.
En tot de dag van vandaag werkt het uitstekend. Die website waar je naar linkt is ook niet bepaald wetenschappelijk onderbouwd, voor zover ik kan zien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie ook het volgende (Engelse) artikel over een studie in Denemarken, waarbij proefpersonen meer dan gemiddeld zuivelproducten gebruikten, en meer vet via hun ontlasting kwijtraakten:
http://www.bbc.co.uk/sn/humanbody/truthaboutfood/slim/calcium.shtml
amigo
13 jaar geleden
dat van die calcium wist ik niet, ga ik proberen, +
Om je vetpercentage te doen dalen is het nodig om op je voeding te letten. Niet te veel koolhydraten en koolhydraten niet combineren met vetten. Neem verder goede magere eiwitten en zorg voor 1 uur matig intensieve beweging per dag. Alcohol wordt meteen opgeslagen als vetvoorraad dus wees daar heel zuinig mee. Succes!!