Waarom beginnen mensen met roken?

Alleen omdat het 'stoer' is? Kan ik me haast niet voorstellen.. Waar ontstaat de behoefte om jezelf te vergiftigen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Je begint te roken als je wat tekort komt... Als je voelt dat je iets mist in je leven... En het was stoer in de peergroup om te beginnen...
Dat tekort vul je aan door de rook... En je kunt pas stoppen als je dat wat je in eerste instantie mistte, weer aangevuld hebt... Dan stopt het automagisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ja over vergiftigen... De roker weet niet dat hij zich vergiftigt... Als hij dat ECHT wist dan stopte hij meteen... Dus elke roker die nog rookt, weet niet dat hij zich vergiftigt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke roker wéét echt wel dat hij zich vergiftigd', echter stoppen met roken is niet zo makkelijk. Het is niet voor niets een verslaving!

Andere antwoorden (11)

Ikzelf ben ooit begonnen met roken omdat ik bij vrienden zat die dat ook allemaal deden. Toen ze mij overtuigd hadden dat het geweldig was (en ook stoer) stak ik mijn eerste sigaret op.

Gelukkig ben ik ondertussen al heel lang gestopt (op 19 juni 1995 om 10 uur smorgens doofde ik mijn allerlaatste sigaret) en ben ik daar heel erg blij mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
iedereen deed het op kamp, ze zaten in het ''gezellige '' hoekje, en daar mocht je alleen zitten als je rookte.
mijn moeder was zo anti dat het me elke dag alleen maar meer geweldig leek.
nu gestopt voor de baby, want voor mij zou ik het nooit laten.
ik acht de kans ook zeer groot dat ik weer begin na de bevalling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je stopt voor de baby, en vervolgens begin je weer ondanks de baby. Kun je dat uitleggen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor. zodra de drang na de bevalling komt, (bij mijn zoon was dat na 3 maanden) dan rook ik buiten een sigaretje of als het gezellig is, totdat je weer op 30 zit denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Rotaluclac
Na de bevalling zit de baby niet langer in je lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, maar wel in je huis. Als bailey elke sigaret buiten rookt, ook in de winter, dan begrijp ik het wel weer. Of eigenlijk ook niet - meteen "doorgaan met stoppen" lijkt me zoveel eenvoudiger. En voor het uitgespaarde geld kan je heel wat leuke dingen doen met/voor je baby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zelfs in de regen. zij kiezen er niet voor ben ik mij goed van bewust.
en tja geld ach zolang ik gewoon voor mijn kinderen kan zorgen en leuke dingen doen zie ik het probleem niet.
Ik ben eigenlijk begonnen tijdens mijn werk. Het was fysiek werk buiten waar ook veel tijd genomen moest worden voor reflectie en overleg. Net als in de bouw waren er veel mensen die rookten. Het is makkelijk over te nemen. Even afstand nemen van het werk en overleggen hoe nu verder. Omdat we verder veel aan het scheppen waren was een sigaretje erbij een manier om even tot rust te komen, je ademhaling weer op peil te grijgen en even tijd te nemen voor overleg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn geval: slecht voorbeeld. ouders rookten. En meen iets te herinneren; voornaam, steek is een sigaretje voor me aan, tijdens het meereizen in auto. Daarnaast ook te weinig wilskracht om er gewoon af te blijven; ik denk maar zo: Gerookt vlees gaat lang mee. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blowde al een paar jaar en de eerste paar peuken brachten (ongeveer) hetzelfde gevoel (zuurstof te kort in de hersenen) maar was een stuk goedkoper.
inmiddels ben ik gestopt met blowen maar rook nog steeds.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb altijd gedacht dat mensen alleen begonnen met roken omdat dat "stoer" zou zijn.

Het heeft jaren geduurd voordat ik erachter kwam dat een roker zijn sigaret *lekker* vindt, dat er zoiets als *smaak* aan zit.

Dat heb ik nu geaccepteerd als iets wat kennelijk een feit is. Het kost me echter nog steeds moeite: iets dat zo gruwelijk stinkt, met een stank die in je kleding, je haren en zelfs je huid gaat zitten - iets waarvan je, als je zelf rookt, een slechte conditie krijgt - iets waarvan je als roker zo'n raar hoestje krijgt, dat ik zelf maar heel af en toe heb na een verkoudheid en dan stikvervelend vind, maar dat je als roker dagelijks hebt, het hele jaar door - iets waarvan je meteen kriebel in je ogen krijgt - iets dat in je neus prikt zodat je moet niezen - iets waar je koppijn van krijgt - iets waar je duf van wordt - dat zou dan *smaak* moeten hebben en *lekker* moeten zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ROTFLMAO!
Beginnen uit nieuwsgierigheid, doorgaan omdat het zo verrekte lekker is.

Zegt deze ex-roker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger was het stoer om te roken en om erbij te horen,nu is dat wel anders roken is immers niet gezond maar ja als verslaafd bent denk je daar niet aan.Ik heb ook altijd gerookt maar ben er op eigen kracht vanaf gekomen al drie jaar lang,en ik heb ook helemaal geen behoefte om te roken ik vind het nu smerig en ben blij dat ik gestopt ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen beginnen met roken uit kuddegedrag. Waarom is mij nog steeds een raadsel: aan eigenlijk alles zit wel een positieve kant, maar roken heeft geen positieve kant, dus waarom zou je het dan doen? Iedereen wil ergens iets uit halen: uit roken haal je alleen een lege portemonnee en zwarte longen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nieuwschierigheid...???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Puur nieuwsgierigheid... Had ik het maar gelaten, ben zo verslaafd als het maar kan....