Hoe wordt je cholesterol getest?

je kunt bij de huisarts je cholesterol laten testen. Hoe werkt dit? waarmee testen ze dan? en hoe lang duurdt het voordat je de uitslag hebt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Ik zou even naar de huisarts praktijk bellen.
Hier gaat het zo dat ik een formulier voor bloedafname afhaal bij de assistente, nuchter bloed laat prikken in het ziekenhuis. Na 5 werkdagen bel ik of de uitslag er is en maak ik een afspraak om de uitslag bij de huisarts te bespreken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Voor alleen cholesterol zal de uitslag er eerder zijn dan 5 dagen, maar dat kan de assistente wel vertellen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is lekker snel, maar daarom is even bellen wel handig

Andere antwoorden (3)

Er wordt een beetje bloed afgenomen en dat wordt onderzocht op het cholesterolgehalte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet bloed laten prikken, maar je moet wel zorgen dat je nuchter bent als er geprikt wordt voor dit onderzoek.
Probeer daarom een afspraak 's morgens te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn huisarts stuurt me naar een afnameplek van het artsenlaboratorium. De uitslag is er na 2 dagen. Daarvoor kan men 's middags de praktijk bellen.

Toegevoegd na 3 minuten:
De analyse geschiedt door een machine, dus geen handwerk.