hoe komt het dat je,als je overstuur bent,en je drinkt een glas water,weer gekalmeerd bent?

hoe komt het dat je je een stuk rustiger gaat voelen als je na een flinke huilbui een glaasje water hebt gedronken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je je glas leeg drinkt,haal je weer rustiger adem.door een rustigere ademhaling komt er weer voldoende zuurstof in je bloed en wordt de circulatie weer normaler.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is al eens een vergelijkbare vraag gesteld. Daar is een goed antwoord op gegeven. Zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Terwijl je een glaasje water drinkt gaat er ongeveer een minuut voorbij .... een minuut dat je kan bijkomen van datgene wat je overstuur heeft gemaakt.
Je kunt tijdens die minuut in vol beraad gaan bij jezelf over 'hoe en waarom' je zo overstuur raakte en .... je kunt ook alvast 'werken aan een oplossing' van het probleem.
Vergelijk het een beetje met een ouder die tot 10 (moet) tellen om te kalmeren, alvorens de ouder tot het kind spreekt (in plaats van schreeuwen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen al het gebaar van het aangeboden krijgen van een glaasje water of een tissue voelt goed. Daardoor voel je dat je emoties erkend worden. Fysiologisch leveren emoties vaak een droge keel op, die je onprettig doet voelen maar ook de communicatie bemoeilijkt. Dan doet een slok water wonderen.