Nee en nee.
Scepticus James Randi heeft al jaren een miljoen dollar klaarliggen voor degene die kan bewijzen dan hij/zij paranormaal begaafd is. Velen hebben het geprobeerd, maar het is nog niemand gelukt om aan de hand van simpele tests onomstotelijk zijn bovennatuurlijke gaven aan te tonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Er zijn mensen die buitengewoon mooi muziek kunnen maken, schilderen, boeken schrijven, etc.
Aangezien de meerderheid van de wereldbevolking dat niet kan, mag je dat 'abnormale gaven' noemen.
Bewijzen zijn er te over.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat heet autistisch...
AWM
14 jaar geleden
Huh?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad, Huh!!!
Autisme heeft hier totaal niks me te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Suniram: Dit slaat echt weer helemaal nergens op. Niet iedere autist is een artiest en niet iedere artiest is autist. Ik heb 2 autistische kinderen die echt geen abnormale gaven hebben. Of het feit dat ze zo lief zijn moet abnormaal zijn...???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee zo bedoeld hij het (denk ik) niet bij autisten (zoals Dounja vast en zeker weet) zijn er sommige delen van de hersenen minder acief (die wij "normalen" mensen wel actief hebben) en andere ( die wij "normale" mensen niet hebben) staan weer meer aan en zo krijg je bijvoorbleed iemand die vreselijk goed een boek kan schrijven fotografisch geheugen of 52 kaartspellen willekeurig kan onthouden XD. en met een abnormale gave is toch meer dat je iets kan wat onmogelijk hoort te zijn volgens bepaalde natuurwetten (toch??)
AWM
14 jaar geleden
Oh, maar dat laatste bestaat niet. Dus hou ik het maar op mijn antwoord.
Abnormaal betekent (naar ik aanneem) niet normaal dus niet volgens de normen dus niet een gemiddelde mens.

Ik ken heel veel mensen die iets hebben dat niet gemiddeld is. Een goede kunstschilder kan meer dan een gemiddelde mens, heeft dus een abnormale gave, etc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
JA, Er zijn mensen met byzondere gaven. Mensen die autistisch zijn kunnen de gekste dingen, je hebt rekenwonders en mensen die dingen kunnen die niemand anders kan. Mensen verschillen, de één is goed in taal bv en de ander in wiskunde. Ook op spiritueel gebied is er verschil maar niet zoveel dat je de één abnormaal en de ander normaal kunt noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er bestaan veel misverstanden over autisme. Bijvoorbeeld dat het allemaal genieën zijn. Waarschijnlijk door de film Rainman. In werkelijkheid heb je onder autisme net zo'n breed spectrum van intelligentie als bij niet-autisten, de genieën en rekenwonders zijn in de minderheid. Zonder te willen beweren dat autisten per definitie dom zijn (is niet zo): ondergemiddeld intelligente mensen komen wat vaker voor onder autisten dan onder niet autisten.
Indien de mens zijn hersenen compleet kan gaan gebruiken dan zal het antwoord ja kunnen worden.
( nu zijn er misschien onbekende uitzonderingen !)
Het is namelijk een feit dat wij mensen onze hersenen verre van compleet gebruiken ( een ´blokkade `).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en dan krijgen ze abnormaal veel punten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Absoluut.
Je hebt mensen die in dingen uitblinken, abnormaal goed zijn in dingen.
Ik heb het zelf ook, ik ben abnormaal chaotisch en onhandig. Er zijn er weinigen die daar "beter" in zijn dan ik :)

(het is al zo erg dat als vrienden moeten klussen, dat ik dan voor de koffie mag zorgen, zodat ik dan het idee heb dat ik er nog wel bij hoor. Het klussen zelf laten ze me maar liever niet doen... geloof het of niet, ik geloof dat ik de enige persoon in Nederland ben die niet om kan gaan met een verfroller).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik kan met het puntje van mijn tong mijn neus aanraken. Dat is vrij abnormaal, aangezien de meeste mensen dit niet kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat kan ik ook!
(en mijn dochter ook, dus het is erfelijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gefeliciteerd met jullie abnormale gave :-)