Bestaan er mensen met abnormale gaven?

en zijn daar ook bewijzen van?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee en nee. Scepticus James Randi heeft al jaren een miljoen dollar klaarliggen voor degene die kan bewijzen dan hij/zij paranormaal begaafd is. Velen hebben het geprobeerd, maar het is nog niemand gelukt om aan de hand van simpele tests onomstotelijk zijn bovennatuurlijke gaven aan te tonen.

Ja. Er zijn mensen die buitengewoon mooi muziek kunnen maken, schilderen, boeken schrijven, etc. Aangezien de meerderheid van de wereldbevolking dat niet kan, mag je dat 'abnormale gaven' noemen. Bewijzen zijn er te over.

Abnormaal betekent (naar ik aanneem) niet normaal dus niet volgens de normen dus niet een gemiddelde mens. Ik ken heel veel mensen die iets hebben dat niet gemiddeld is. Een goede kunstschilder kan meer dan een gemiddelde mens, heeft dus een abnormale gave, etc

JA, Er zijn mensen met byzondere gaven. Mensen die autistisch zijn kunnen de gekste dingen, je hebt rekenwonders en mensen die dingen kunnen die niemand anders kan. Mensen verschillen, de één is goed in taal bv en de ander in wiskunde. Ook op spiritueel gebied is er verschil maar niet zoveel dat je de één abnormaal en de ander normaal kunt noemen.

Indien de mens zijn hersenen compleet kan gaan gebruiken dan zal het antwoord ja kunnen worden. ( nu zijn er misschien onbekende uitzonderingen !) Het is namelijk een feit dat wij mensen onze hersenen verre van compleet gebruiken ( een ´blokkade `).

Ja en dan krijgen ze abnormaal veel punten...

Absoluut. Je hebt mensen die in dingen uitblinken, abnormaal goed zijn in dingen. Ik heb het zelf ook, ik ben abnormaal chaotisch en onhandig. Er zijn er weinigen die daar "beter" in zijn dan ik :) (het is al zo erg dat als vrienden moeten klussen, dat ik dan voor de koffie mag zorgen, zodat ik dan het idee heb dat ik er nog wel bij hoor. Het klussen zelf laten ze me maar liever niet doen... geloof het of niet, ik geloof dat ik de enige persoon in Nederland ben die niet om kan gaan met een verfroller).

Ja, ik kan met het puntje van mijn tong mijn neus aanraken. Dat is vrij abnormaal, aangezien de meeste mensen dit niet kunnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100