Is er een shake of bepaald eten waar heel veel eiwitten in zitten, voor na trainen bijvoorbeeld?

Titel verteld het wel ongeveer denk ik..

Bedankt:)

Toegevoegd na 11 minuten:
Ben wel vegetariër / deels veganistisch... misschien handig om te weten:)

Toegevoegd na 1 dag:
iedereen als dank toch nog even plusje:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik ken vooral eiwitshakes voor een koolhydraten beperkt dieet, om af te vallen.

Hier vind je een site om die te vergelijken:
http://www.eiwitshakes-vergelijker.nl/low-carb-shakes.php

De goedkoopste eiwit shakes (omgerekend naar 18 gram eiwit per product) zijn ook zo’n beetje de beste producten.
Dat is maar vaak zo.

Volgens deze vergelijking:
Een kant-en-klare eiwit shake, zoals verkrijgbaar bij supermarkten en drogisten, komen veruit het beste uit de vergelijking.

Dat verbaast mij dan weer.

Hier nog meer informatie:
http://www.eiwitpoeder.com/tag/eiwitshake

Bijv. bij De Tuinen hebben ze van die grote potten eiwitpoederspul met een smaakje.
Kun je tenminste zelf doseren.
En die zijn vaak in de aanbieding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij de Tuinen hebben ze inderdaad proteïnepoeder voor sporters op basis van soja, die volgens mij veganistisch zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt:)

Andere antwoorden (7)

Bij sportscholen hebben ze zeker informatie folders of de boxen met de shakes.
Anders ga eens naar een homeopatische drogist en laat je daar eens voorlichten er is zoveel op deze markt maar of alles goed voor je is ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na trainen kan je Easy Line gebruiken.
helpt werkelijk wel wat tegen spierpijn.
of het ook geschikt is voor kinderen, dat betwijfel ik, maar in bijvoorbeeld de vitaminewinkel kunnen ze je dat vast wel vertellen.
http://www.vedax.nl/vedaxeasyline.php

als je bij een drogist/vitaminewinkel vraagt naar iets tegen spierpijn, dan komen ze daar ook mee aanzetten.
raar goedje, maar voor korte periode wel even handig, en versnelt het herstel van spieren en verkort de tijd van spierpijn.
http://www.vitaminstore.nl/vitaminen/86880/Easy-Line-afslankshake-lekker-afvallen-Easyline-dieet-Vedax-figuur/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien mijn voorkeur altijd zal uitgaan naar gewoon eten en geen speciale drankjes of pilletjes:

Eiwitrijke producten

Vissoorten (tonijn, zalm, makreel)
Pinda's (maar veel vet en het is plantaardig)
Zuivel (met name kwark is rijk aan eiwit, yoghurt, melk, kaas)
Vlees en gevogelte (kipfilet, ham, kalkoen, biefstuk)
Soja-producten
sterredag
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook bedankt voor antwoord:)
sterredag
13 jaar geleden
Lol vegatarisch en gedeeltelijk veganistisch, ach pinda's en sojaproducten gelden dan nog steeds :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja daarom:) Pindakaas vindt ik zelf zeer lekker..
sterredag
13 jaar geleden
Neem dan wel die met echte stukjes pinda erin :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
echte stukjes pinda's erin? Ik heb normaal calvé light of calve gewoon, welke is die met ''echte'' stukjes pinda erin?:D
sterredag
13 jaar geleden
De calve met stukjes noot :) zo heet het echt
Hier vind je het antwoord: http://www.eiwitpoeder.com/tag/eiwitshake
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent 13, dan is het niet verstandig om aan shakes te beginnen. Het is zowiezo niet verstandig om een dieet te houden als je 13 bent. (Een eiwit dieet, in jouw geval).
Wat het beste is, is om je aan de schijf van vijf houden. Gewoon, veel groente, pasta en aardappelen. Ook vis is goed. en op z´n tijd eieren. Ik weet zeker dat je, je daarmee gaat ontwikkelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shakes met toegevoegde eiwitten hebben alleen nut wanneer je heel veel traint. Niet als je een keer in de week de sportschool van binnen bekijkt. Ze zijn namelijk bedoeld om snel je eiwitten aan te vullen om spierafbraak (wat ook bij sporten gebeurd) snel aan te vullen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf shake van pure creatine maken.