Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wiet roken in combinatie met medicijnen?

Hallo, iemand in mijn omgeving slikt prozac wegens ''peroonlijke problemen''. Echter wil deze persoon ook voor de eerste keer wiet gaan roken en ik vraag me af of dit wel zo verstandig is. Is prozac (of antidepressiva in het algemeen) slecht/gevaarlijk in combinatie met wiet? Zijn er bijwerkingen? Of kun je erg misselijk worden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Wiet roken is erg slecht in combinatie met persoonlijke problemen. Dit zorgt er voor dat de (negatieve) emoties versterkt worden.
Als je er gevoelig voor bent dan kan het zijn dat je een psychose krijgt.
Niet doen lijkt me.

Als die iemand het toch perse wil doen, zorg dan dat er iemand bij is die nuchter is.

Toegevoegd na 1 minuut:
op de prozac heeft het volgens mij niet echt invloed, maar dat kun die persoon het beste aan zijn behandelaar vragen.

Toegevoegd na 9 minuten:
kun = kan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nooit combinaties van middelen nemen en al helemaal niet
als je nog nooit geblowd hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is nooit verstandig om wiet te gaan roken als je vatbaar bent voor geestelijke stoornissen om het zo maar even te noemen, dat vergroot de kans op een stoornis juist. Dit is wetenschappelijk bewezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding