Wiet roken in combinatie met medicijnen?

Hallo, iemand in mijn omgeving slikt prozac wegens ''peroonlijke problemen''. Echter wil deze persoon ook voor de eerste keer wiet gaan roken en ik vraag me af of dit wel zo verstandig is. Is prozac (of antidepressiva in het algemeen) slecht/gevaarlijk in combinatie met wiet? Zijn er bijwerkingen? Of kun je erg misselijk worden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Wiet roken is erg slecht in combinatie met persoonlijke problemen. Dit zorgt er voor dat de (negatieve) emoties versterkt worden. Als je er gevoelig voor bent dan kan het zijn dat je een psychose krijgt. Niet doen lijkt me. Als die iemand het toch perse wil doen, zorg dan dat er iemand bij is die nuchter is. Toegevoegd na 1 minuut: op de prozac heeft het volgens mij niet echt invloed, maar dat kun die persoon het beste aan zijn behandelaar vragen. Toegevoegd na 9 minuten: kun = kan

nooit combinaties van middelen nemen en al helemaal niet als je nog nooit geblowd hebt.

Het is nooit verstandig om wiet te gaan roken als je vatbaar bent voor geestelijke stoornissen om het zo maar even te noemen, dat vergroot de kans op een stoornis juist. Dit is wetenschappelijk bewezen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100