Wat doe je aan een droge gezichtshuid?

Ik heb last van acne maar ook een 'droge huid' wat schilfertjes dus op mijn gezicht. Ik heb vanalles geprobeerd van scrubben tot vet erop smeren. Niets helpt enig idee wat ik kan doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (12)

Ga naar de schoonheidsspecialist !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als tot nu toe toch niets geholpen heeft; probeer dan eens olijfolie!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een bezoekje brengen aan de huisarts, die kunnen je altijd wel verder helpen. Ze kunnen je direct wat voorschrijven, of je doorsturen. Dan ben je in ieder geval zeker geholpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik hydraterende tonic en daarna beschermende hydraterende dagreme en in de avond weer die tonic en dan een voedende en hydraterende nachtcreme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat je het beste even naar je huisarts kunt gaan, evt. een verwijzing naar een dermatoloog vragen. Dan hoef je niet handenvol geld aan allerlei dure crèmpjes uit te geven waarvan alleen de fabrikant beter wordt, en jouw huid niet. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je huid moet weer terug komen in zijn evenwicht. Wat je het beste kan doen, is naar de huisarts gaan. Een schoonheidsspecialiste, zadelen je meteen op met dure middelen, wat vaak niet eens nodig is.
Dus vraag advies aan je arts. Wat ik al zei, de pil kan werken tegen de puistjes. Daarna een goede neutrale creme, en niet te veel wisselen met producten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De diane pil helpt inderdaad goed tegen puistjes (je moet wel even wachten op het resultaat) Maar pas op met deze pil. Er is ook een behoorlijke groep die pigment vlekken krijgt van deze pil. (google maar eens op pigmentvlekken en de diane pil) Helaas behoorde ik ook tot die groep. de pigmentvlekken zijn pas na bijna 3 jaar gestopt te zijn weg gegaan. Ik zeg niet dat het voor iedereen zo is, maar wel iets om rekening mee te houden.
Wassen met neutrale zeep! dus zonder parfums

Na het wassen je gezicht droogdeppen en niet droog wrijven

eventueel een dun laagje nivea creme op de droge huid smeren! Verder zoveel mogelijk met rust laten en vooral niet experimenteren met diverse zalfjes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gebruik gedurende een paar weken, twee keer per week het volgende recept:

3 lepels gemalen lijnzaad (te koop bij de drogist)
beetje melk
1 dessertlepel honing

Meng alles goed in een pannetje en maak het iets warm. Mag niet koken!!

Breng het masker op een schone huid en laat het 20 minuten zitten. Was het daarna af met lauw water.

Na een paar weken, ben je zowel van je droge huid af en je puistjes worden veel minder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb de zelfde probleemhuid als jij.
Van vette crèmes kreeg ik een glim huid en meer pukkels en van anti acne producten een schilferige droge huid en meer pukkels. tja beide niet prettig...

Wat ik momenteel gebruik is normaderm van Vichy.
Ze hebben een complete lijn. Eigenlijk is het een lijn voor een acne gevoelige huid. Maar het verschil met andere producten is dat het ook hydrateert.

Ik gebruik niet de complete lijn. de gezichtwash werkt voor mij niet. die droogt mijn huid toch een beetje uit. (gebruik hem soms)
Wat ik nu vooral doe (en wat voor mij goed werkt) is mijn gezicht alleen met water wassen= even wennen. Daarna gebruik ik de lotion+watje. Zo krijg je toch een fris gevoel en haal je de laatste restjes vuil weg. daarna gebruik ik de dagcrème. En ik moet zeggen daar ben ik erg enthousiast over! de crème is matterent, Maar is wel vochtregulerend ( en dat heeft onze huid nodig!) maar je krijgt er geen glim hoofd van. Ik heb gemerkt dat mijn huid nu een stuk rustiger is en veel minder schilferd.

Puistjes zijn nu iets minder, maar ik moet eerlijk zijn verwacht daar niet te veel van.(zeker niet als ze hormonaal zijn. Maar mijn huid is veel minder rood en rustiger. Ander pluspunt: bestaande pukkeltjes genezen veel sneller zonder eerst uitgedroogd te worden.

Bij de apotheek hebben ze ook monstertjes zodat je het gratis een keertje kan proberen. Doen ze helemaal niet moeilijk over.

Een andere tip nog, veel water drinken is ook goed voor een droge huid
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten jezelf afvragen wat je eraan kan doen, moet je je ook eens afvragen wat je zou moeten laten.
Hoe verzorg je je huid nu?
Wat voor (reinigende) producten gebruik je?
Gebruik geen zeep op je gezicht, en kijk ook uit met tonics, deze zijn vaak te intensief voor de droge huid.
Hoe is je eetpatroon?
Het is bijna overbodig te zeggen dat een huid heel erg vooruit gaat bij het eten van gezond, vers voedsel. Laat frituurhappen links liggen.
Ook is water drinken erg belangrijk voor je huid, drink daarom 2 liter per dag.
Koffie, thee en andere cafeïnehoudende dranken zoals cola en energy drinks drogen de huid uit, net als het roken van tabak.

Houd je huid goed schoon, maar overdrijf dit niet.
Was je gezicht na het opstaan en voor je gaat slapen met lauw water en een zeepvrije wasemulsie (Tip: Mildeen Zeepvrije wasemulsie bij de Aldi of Lidl), en dep je gezicht droog met een schone (!) handdoek. Gebruik overdag een niet te vette dagcrème, als het kan een met de vitaminen A, C en E. 's Avonds voor je gaat slapen smeer je je gezicht in met Purol zalf (niet te dik). Dit zit in een rond blikje en is bij elke drogist te koop. Je al de eerste ochtend al merken hoe goed dat helpt bij het herstellen van de huid.
Scrubben moet je overigens niet doen, dit zorgt ervoor dat de acne zich verspreid.
Om de schilfertjes van je gezicht te krijgen kan je je gezicht 2x per week zachtjes met een washandje wassen.

Probeer ook eens een reinigend en voedend gezichtsmasker.

Toegevoegd na 14 minuten:
Het eten van noten (vooral walnoten), avocado, olijven en olijfolie, maar ook seks is erg goed voor een gezonde huid. (Ja, echt!)

Kijk ook eens op deze website:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/beauty/43105-huidproblemen-bestrijden-eet-je-mooi.html

Toegevoegd na 8 uur:
Raak je gezicht niet aan als het niet nodig is, je handen zitten vol met bacteriën, en als je dit wél doet, zorg dan dat je eerst je handen wast.

Een schoon kussensloop is ook erg belangrijk, je ligt er de hele nacht met je gezicht op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
TaiChi / QiGong.

Dit bevorderd de innerlijke huishouding en daarmee ook je huid.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hetzelfde... ik heb ook vanalles geprobeerd maar niets hielp... tot iemand van de apotheek me vaseline cetomacrogol aanraadde... Het is een goedkope creme (iets van 4 euro per tube) en voor mij helpt het perfect, savonds lichtjes scrubben, dun insmeren met de creme en naar bed... Na een dag of 2 waren bij mij de schilfertjes weg en nu doe ik het om de dag om bij te houden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helpt dit ook tegen de acne?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het word niet vermeld als middel tegen acne...