Innerlijke onrust komt door niet verwerkte gedachten, aangeleerde denkpatronen zoals bv doemdenken en angstdenken of negatieviteit. Maar ook ervaringen uit het verleden kunnen nog dwarszitten in je hoofd en lichaam. In meer of mindere waarden en kunnen zelf verdrukte trauma's zijn.

Via meditatie kan je training om je gedachten te verwerken en het aantal gedachten te minderen. Met therapie kan je trauma's en nare ervaringen uit het verleden verwerken.

Ook kan je beginnen met TaiChi of QiGong. Of andere varianten van energetische bezigheden zoals Yoga, Pilatus, enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Mediteren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Duurt even om het goed te leren, maar het werkt prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Innerlijke rust kun je onder andere in de hand werken door juist aandacht te geven aan datgene wat de innerlijke rust verstoort. Eventuele gewenste activiteiten plan je in jouw agenda om het verder uit te werken. Heb de disciplene en de verantwoordelijkheid om dat ook werkelijk te doen. Daarna kun je de aanleiding loslaten en de rust in je toelaten. Verder is hierna bekend dat muziek van Mozart een ontspannende werking heeft die zelfs concentratie verhogend kan werken, ook voor het inzetten van de rustbeleving. Experimenteer. Er zullen nog veel meer mogelijkheden zijn en de kunst is het vinden van jouw beste manier. Het begint toch met de eerste zin boven aan de reactie.