Wat moet je doen met iemand die hier een acute hulpvraag heeft?

Wat duidelijk wordt is dat hij/zij erg door de war is, (hij denkt dat er iets mis is met zijn hersenen en kan niet eens consistent schrijven) en deze site uitkiest als laatste redmiddel?

Multiple choice:

1) Proberen te helpen.
2) Flauwe grappen gaan maken.
3) Wegmodereren.
4) Anders, nl:

Picture for question
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is op zich goeie vraag, maar waar slaat dit plaatje op ?
AWM
14 jaar geleden
@toerist
Ik probeer altijd een illustratie te vinden om de aandacht naar mijn vraag te trekken,
Dit is de Elephant Man, die had echt wat om over te klagen.
Was echt een prachtige film.
AWM
14 jaar geleden
Da's goed om te horen, CJL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@CJL wat lul je nou man

Het beste antwoord

Ik kies: 4) Anders.
Acute hulpvragen, noodkreten (bijv. als volgt verpakt: wat is een goede manier om zelfmoord te plegen?) moeten door de mods worden verwerkt.

Toegevoegd op 23-05-2009 01:29:40
Primaire verantwoordelijkheid ligt bij de vragensteller. Dat moet GV voor iedere gebruiker duidelijk stellen. Ook belangrijk is om dan aan te geven dat geen hulp kan worden geboden bij levensbedreigende situaties. Daar is 112 voor. Mocht iemand in zijn nood toch zijn noodkreet bij GV plaatsen dan spant GV zich zo veel als mogelijk in om de vrager door te verwijzen.

Toegevoegd op 23-05-2009 01:43:22
Goede vraag Antwoordman. Lijkt me uiteindelijk echt iets voor Ilse Media om dat te beantwoorden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (14)

Ik ga ervanuit dat het doel van deze site dan 1 is.

Als iemand duidelijk acute hulp nodig heeft, is doorverwijzen het enige wat we kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 weg modereren... men moet aan de kwaliteit denken ten alle tijden... helaas voor het individu... zo is het nu eenmaal...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Proberen te helpen en zeker geen flauwe grappen maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ik maakte me daar zelf schuldig aan.
Ik dacht 'weer zo een dronken tor'.
Maar begon daar ernstig spijt van te krijgen na herlezing van de vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
juist de eerste vraag werd als grap beantwoord... daarna veranderde het...
Wegmodereren.

Wanneer er flauwe of niet correcte antwoorden worden gegeven (omdat de vraagsteller niet serieus wordt gevonden op dat moment) heeft zo'n vraag steller er weinig tot niets aan.

Ik zou de vraagsteller een PM sturen en doorverwijzen naar 112 of iets anders noodzakelijk maar zeker niet de vraag laten staan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Keuze 1. We zullen dan allemaal moeten proberen te helpen. Dat hebben we toch ook gedaan?

Ik hoop dat de moderatoren meer hebben gedaan, dan alleen de vragen verwijderen, als dat voor hen mogelijk is.
Antoni
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, ik vond de meeste reacties hartverwarmend. Alleen waren ze erg kort leesbaar.
Als ik wist dat het om mijn kind zou zijn zou ik het niet erg als goeievraag bij machte is om het adres van die persoon te achterhalen en er een hulpdienst op af stuurde.

Toegevoegd op 23-05-2009 01:17:06
*"vinden" omhoog gooit*
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kreeg de indruk dat die persoon iets geslikt had of zo...

natuurlijk horen vragen als die hier niet thuis... iemand heeft dat wel uitgelegd... er werd ook advies gegeven een arts in te schakelen...

hopelijk is de boodschap aan gekomen...

wat kun je meer doen?

Toegevoegd op 23-05-2009 01:19:00
ehh... multiple answer: 1)... daarna 4) moderator laat persoonlijk bericht achter bij persoon in kwestie met advies en daarna 3)....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hm, het is toch vrijdagavond?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hier is het al bijna zaterdagochtend...
4) Namelijk de keuze van Djools.

Ik neem aan dat de meesten van ons geen afgestuurde psychiaters of psychologen zijn, dus hoe goed we het ook bedoelen met z'n allen: je hulp zal waarschijnlijk niet de beste hulp zijn. Het lijkt mij goed dat de moderater doorverwijst naar een hulplijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het echt een nood situatie is, ga je geen vragen stellen op GV, maar bel je direct 112.
Wij kunnen hier geen acute hulp bieden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1) eerst proberen te helepen, ik dacht eerst dat de persoon een geintje maakte, hoe kan je nou in godsnaam voelen dat de ene kant van de hersens groter is. aan de andere kant, ze is wel op gv terecht gekomen, dus voor haar wat het een serieuze vraag. eerst helepen en daarna doorverwijzen naar de daarvoor bedoelde instantie.

Toegevoegd op 23-05-2009 01:20:09
helpen dan he.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld druk voelt op de rechterkant van je hoofd, en niet op de linkerkant zou je kunnen denken dat die helft groter is geworden.
4) nl: Gewoon terug gaan naar je eigen planeet... als je denkt dat er iets mis is met je hersenen, ga je naar de dokter, en niet hier vragen wat er aan de hand is.... wat op zich best knap is.. deze site vinden terwijl je hersenen druk bezig zijn om een kant op te groeien..;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ze hadden de vragen moeten laten staan.
mocht het om een suïcidaal iemand gaan dan is ilse media en diens moderators daar verantwoordelijk voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoewel het niet mijn allerbeste vrienden zijn, denk ik niet dat je zoiets in de schoenen van moderators mag en kan schuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bij voorbaat verwijderen zonder de achterliggende gedachte te observeren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een mensen leven is belangerijker dan het succes van goeie vraag!
mocht dit niet zo zijn corrigeer mij dan maar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, doe ik niet. Het zou nu wel netjes zijn als de laatste vraag van die persoon herplaatst werd.
Ik ga in zo'n geval automatisch voor nummer 1. Ik stuur zo iemand een persoonlijk berichtje en probeer erachter te komen wat er aan de hand is. Uiteindelijk hoop ik zo iemand dan gerust te kunnen stellen.
(Het is trouwens een meisje van 21 die alleen zit. Inderdaad niet iemand die handig is met het toetsenbord, maar daarop beoordelen we toch niemand hier?)
Ik zou nooit grappen maken als blijkt dat iemand in nood is. Voor ons is die nood misschien lachwekkend, maar voor de persoon in kwestie daardoor niet minder realistisch.
De moderators reageren door haar weg te modereren. Hoop dat zij ondertussen ook haar proberen te helpen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je een berichtje gestuurd? (Vooral omdat je meer weet)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt.
ik denk dat je zo iemand serieus moet nemen en proberen te achterhalen waarom men dat denkt en proberen zoveel mogellijk details/gegevens van diegene los te peuteren mocht er iets gebeuren dan kunnen de hulpdiensten er waarschijnlijk wel meer mee.
ik denk dat je tegen diegene moet blijven praten en ondertussen [enigzins] gerust te stellen voor zover mogellijk.
je kan niet zomaar iemand aan zijn lot overlaten.
maar hou wel in het achterhoofd dat wij of de moderator geen verantwoording tegenover deze persoon heeft.