Waarom is wiet zo populair?

Waarom is wiet zo populair als er nog honderden andere hallucinerende planten en middelen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt hallucinogeen (hallucinaties opwekkend), maar is marihuana hallucinogeen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik snap wat je bedoelt Ninteddy, maar hallucinerend is een tegenwoordig deelwoord van het werkwoord hallucineren. Dus als jij een paddo eet en er hallucinaties van krijgt ben je hallucinerend. Iets dat hallucinaties opwekt is hallucinogeen, net zoals iets dat kankerverwekkend bijvoorbeeld carcinogeen genoemd kan worden. Maar ik vroeg me inderdaad af wat hij daarmee bedoelde omdat je het (zo is mijn ervaring) wel heel bont moet maken om met wiet iets te krijgen wat op hallucinaties lijkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:) eerder dat laatste denk ik.
rose
13 jaar geleden
Ik heb wel eens muziek door de kamer zien vliegen, telt dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt ervan af wat voor muziek :)
rose
13 jaar geleden
Het was de één of andere blues, ik weet echt niet meer wat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, dan vrees ik inderdaad dat dat een hallucinatie zou kunnen zijn geweest. :)
rose
13 jaar geleden
Oh, vrezen hoef je dat niet. Maar ik ben een adept, ondanks het feit dat ik al een aantal jaren niet meer geblowd heb. Ik geloof in de heilzame werking van canabisgebruik. Voor het individu, voor relaties en voor de wereld als geheel.
rose
13 jaar geleden
Met de nadruk op GEbruik. En de mens als gebruiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie er (mits met mate) ook niet zo'n probleem in hoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik af en toe wiet. Gemiddeld misschien één keer in de twee weken.

Antwoorden (4)

ik denk omdat het gedoogd word in nederland, waardoor je een goede kwaliteit, voor relatief weinig geld, op een makkelijke manier kunt kopen. elke grote stad heeft wel een coffeeshop, er zijn veel minder plekken waar je tegenwoordig nog paddo's kunt kopen, bijvoorbeeld. in bepaalde kringen is het ook niet zoals jij stelt, daar wordt voornamelijk speed of coke gebruikt. en in andere landen, als voorbeeld frankrijk, gebruiken ze meer heroine, omdat het veel goedkoper is dan wiet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tis goedkoop en zeer gemakkelijk aan te komen. Je kunt het ook zelf gaan kweken voor eigen gebruik of verkoop wat ook niet zo moeilijk schijnt te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Allereerst: Even corrigerend: Wiet is geen hallicunerend middel. Dan moet je naar de hoek van de LSD en de Heroine.
Het is dan ook geen harddrug, maar een softdrug.
Het is wel belangrijk om dit onderscheid te maken.

Wiet is door de eeuwen heen wereldwijd altijd al een middel geweest dat ontspannend, rustgevend en pijnsstillend werkt mits verstandig gebruikt.
Marihuana heeft dus een lange 'traditie'.

Daar komt bij dat het in Nederland goed verkrijgbaar is zonder al te veel risico's op rotzooi, en ook nog voor een redelijke prijs.

Een andere factor is, dat wiet veel minder schadelijk en verslavend is dan harddrugs als cocaine, heroine, lsd etc.
(mits verstandig gebruikt!!)

Ten slotte: Vergis je niet, er zijn nog veel meer zeer populaire verdovende middelen. Wat dacht je van alcohol, de partypil en Chrystal Myth (in de Verenigde Staten)?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wiet dankt zijn populariteit denk ik vooral aan zijn 'mellow' karakter. Ouderwetse wiet, of stuff, is niet zo agressief als sommige nederwietsoorten van vroeger.

Je kunt er op een vrij onschuldige manier je werkelijkheidsbeleving mee beïnvloeden en dat zal in de meeste gevallen een vreedzaam gebeuren zijn.

Gezien de populariteit in de rest van de wereld vermoed ik dat de verkrijgbaarheid in Nederland niet van een erg groot belang is.

Peace out!

(dit stukje tekst kan de rijvaardigheid beïnvloeden)