Wat doet Amfetamine met je lichaam?

Welke organen leiden hier onder ?

een maand geleden
Vortexxx
een maand geleden
Heb je weleens een zoekmachine gebruikt? Op jouw vraag zijn honderden bronnen te vinden op dit topic.
Thecis
een maand geleden
@Vortexxx
Meer dan 90% van de vragen zijn gewoon te googelen (estimated guess, heb ik geen bron van).
Dus wellicht kan je het googelen en de VS voorzien van een antwoord.

Het beste antwoord

Ten eerste heb ik door deze vraag zelf geleerd dat amfetamine hetzelfde is als speed (nooit eerder vernomen!). Vervolgens kon ik dus zoeken op de gevolgen van het gebruik van speed.

De bijwerkingen van amfetamine zijn onder meer psychische klachten, lichamelijk ongemak en gezondheidsproblemen. De kans op en intensiteit van deze bijwerkingen neemt toe bij hogere doseringen en gebruik over langere periodes. Iemand die amfetamine gebruikt, zal direct last krijgen van gespannen spieren.

De hartslag en bloeddruk worden hoger. Het risico op hartritmestoornissen wordt daardoor groter. Hartkloppingen, overmatig zweten en buik- en hoofdpijn komen regelmatig voor. De eetlust wordt minder en gewichtsverlies is het resultaat. Slapeloosheid treedt op. De persoon wordt nerveus, angstig, prikkelbaar en agressief. De pupillen worden wijder en men gaat voortdurend tandenknarsen.

Dit gaat leiden tot chronische oververmoeidheid, chronische ondervoeding, leverbeschadiging, schade aan het gebit en aan de hersenen, cardiovasculaire aandoeningen en vruchtbaarheidsproblemen.
Amadea
een maand geleden
Thecis
een maand geleden
Fun fact, adhd medicatie is een amfetamine achtige. Oftewel, kinderen die kampen met adhd wordt in feite speed voor geschreven (even heel banaal gezegd).
Babayaga
2 weken geleden
Ja en ik heb adhd en ben bekend met al deze middelen en met speed. De werking zoals hierboven geld dan niet; ik val in Slaap ervan ( bij te veel gebruik) en wordt juist rustig rn dus niet heel.druk en wakker en actief en ratelen en hyper alert en wiebelen of anderzijds gestimuleerd overkomen. Pas op.met speed wbt oververhitting dorst en drie dagen wakker blijven en niet kunnen slapen en dan eruit zien als of je 80 bent..onder een bus vandaan komt gekropen ofzo... overmoedigheid is ook een dingetje...overdrive in je gedachten en jr hebt het heel.warm ( ook bij min 10 dus pas op.dat je niet bevriest want dat merk je niet zo...drink geen alcohol Ben je dronken maar je "merkt of denkt van niet..."