Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak je een kretek sigaret?

Heyy iedereen! Ik heb dus gehoord over kretek een sigaret met kruidnagel nou wil ik dit dus zelf een keer maken maar vroeg ik me iets af als ik deze sigaret wil maken moet ik dan normale kruidnagel mixen met tabak of gemaken kruidnagel dat poeder zeg maar?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kan ze alleen maken wanneer je wanneer je zelf sigaretten rolt of sigaretten schiet.
Je neemt de volledige kruidnagelpijltjes en deze vermorzel of kraak je. Je gebruikt hier best een lepel voor. je drukt best niet te hard of niet te zacht. Als je te hard drukt vermorzel je de nagel helemaal waardoor je met gruis en kleine stukjes achterblijft. Wanneer dat 't geval is heb je 't probleem dat de sigaret niet kraakt of knarst.
Het woord Kretek is namelijk een onomatopee die komt van het knarsende ‘kretek’ dat de kruidnagel maakt als hij opgebrand wordt.
Wanneer je je sigaret gaat rollen strooi je wat van de kruidnagel op je tabak. Probeer eerst enkele keren om te kijken hoeveel je naar eigen smaak kan gebruiken.

Bijsluiter
Sigaretten zijn de voornaamste oorzaak van chronische longaandoeningen, zoals chronische bronchitis en longemfyseem. Een chronische longziekte geeft ook een grotere kans op longontsteking en hartinsufficiëntie. Roken verhoogt ook de bloeddruk wat weer andere gezondheidsrisico’s met zich meebrengt.
(Lees meer...)
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord simon!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding