hoe kan het dat me vagina soms zo nauw is als we vrijen

Ik heb al lang seks met deze heer al dikke 2 jaar, maar sinds kort is ineens me vagina soms nauwer en gaat het zeer doen als hij het erin schuift om het zo te zeggen.
Hoe kan dat?
En ik ben ontspannen..
Wie heeft het zelf ook wel eens meegemaakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
15.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze heer..... Ik weet niet hoor maar zit daar misschien een oorzaak? En ik bedoel dit toch wel serieus. Klinkt nogal afstandelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je toevallig iets veranderd aan je methode van anticonceptie? Merk je dit tijdens een bepaalde periode van je cyclus? Zijn er nog andere hormonale veranderingen? Maak je je tijdens seks misschien zorgen om wat je in je vorige vraag hebt verteld? http://www.goeievraag.nl/vraag/relatie-noemen-serieus-gaan-nemen.93504 Dit kan heel veel verschillende oorzaken hebben, ik zou niet direct de conclusie 'vaginisme' trekken.

Antwoorden (9)

Het kan verschillende oorzaken hebben misschien heb je niet meer zo een zin om met de betreffende partner te vrije, of je bent niet opgewonden genoeg om te vrijen of je hebt wat last van andere problemen zoals de overgang.
13 jaar geleden
Misschien heb je vaginisme. Dat is een aandoening waarbij vrouwen tijdens seksueel contact de spieren van hun bekkenbodem aanspannen. Dit gebeurt buiten hun wil om maar kan zo sterk zijn dat er niets meer de vagina in kan komen.

Hieronder staat een link naar een website met tips wat je aan een nauwe vagina kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt alsof je last hebt van Vaginisme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ben je - in elk geval lichamelijk - niet opgewonden genoeg.
Glijmiddel voorkomt in elk geval pijn, en kan ook voorkómen dat je de volgende keer huiverig bent dat het weer pijn zal gaan doen waardoor je 'op slot' gaat.
Probeer penetratie uit te stellen tot het echt makkelijk gaat (misschien moet hij wat meer moeite doen je op te winden?), en dan kun je zelf ook weer genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, lekker lang zoenen....maakt heel veel verschil...
Kimath
13 jaar geleden
iets meer voorspel, wat meer zoenen, strelen, eventueel vingeren.
Goed antwoord Hippo, plus.
Lijkt me eerder dat je niet vochtig genoeg bent, hetgeen kan samen hangen met je cyclus. Wat langer/anders voorspel of lekker glijmiddel gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Dat het kan komen door te weinig vochtigheid, is al door anderen uitgelegd. Het kan echter ook zijn dat je vagina echt nauwer is op sommige momenten. Na orgasmes kan de binnenkant van je vagina opgezwollen zijn, waardoor het nauwer is.
In sommige momenten van je maandelijke cyclus houdt je lichaam meer vocht vast, waardoor bijvoorbeeld je vingers en voeten iets dikker zijn, misschien is dit ook wel het geval bij de binnenkant van je vagina.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij heb je niet meer zo n zin in deze heer. En als je toch moet, zal er een glijmiddel aan te pas moeten komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoezo als je toch moet?
Jij schrijft of ze gedwongen wordt tot sex met iemand met wie ze het niet wil.-1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, maar jeetje wat negatief! Er kan best iets anders aan de hand zijn. ik zal je echter niet minnen... daar heb je er al genoeg van.
InekevL. toch!!!!
Niemand MOET sex hebben. ALs het pijn doet en je wilt toch sexen...dan KUN Je glijmiddel gebruiken.. Maar.. normaal is dit niet. Toch maar eens langs de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk aan vaginisme