Kan je seks hebben zonder condoom als je net je stopweek hebt?

Ik slik de pil al 3jaar en ik vroeg me eigenlijk af:
als je je stopweek hebt na 3week, je slikt je laatste pil op donderdag, en je hebt op vrijdagnacht seks zonder condoom.. ben je dan nog goed beschermd? dus kan dat gewoon zonder dat je zwanger word? Ik doe het eigenlijk meestal zonder condoom behalve net voor mijn stopweek.. alleen ik vind een condoom niks dus ik vroeg me af of het ook zonder kan dan zonder dat je zwanger word.. x

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (3)

De pil zorgt ervoor dat je GEEN eisprong hebt. Als je geen eisprong hebt kun je niet zwanger worden. Je bent dus ten alle tijden beschermd (tegen zwangerschap), OOK tijdens de stop week.

Ik vind het werkelijk triest dat iemand al 3 jaar de pil slikt en niet weet hoe die werkt of wat ie met je lichaam doet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
je bent ten alle tijden beschermt als:
- je de pil elke dag slikt rond dezelfde tijd (niet vergeten)
- je niet aan antibiotica bent
- je geen last hebt van diarree en/of braken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Uiteraard. En dan nog ben je niet 100% beschermd...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ voor je laatste zin.
in principe zou dit mogelijk zijn. de pil is namelijk dan nog niet uitgewerkt.
wel zijn er gevallen bekent van vrouwen die ondanks het gebruiken van de pil zwanger raken, waarschijnlijk door verkeerd gebruik, in combinatie met gemeenschap op deze laatste dagen.

de pil is geen waterdichte methode, zeer betrouwbaar dat wel, maar niet water dicht.

vind jij echt de condoom niks, of vind jou vriend dat?

over het "algemeen" maakt dit voor vrouwen namelijk nauwelijks verschil. voor mannen is dit duidelijk anders.
tegenwoordig zijn er ook ultra dunne condooms, natuurlijk voelt dit nog steeds niet hetzelfde als zonder. maar is dat kleine verschil het risico waard?
ik ga er vanuit dat je op de hoogte bent van de risico's van soa's. en dat je al langere tijd een relatie hebt met je vriend.

anders bij deze:
sommige soa's hebben alleen werking op het mannelijk of vrouwelijk geslacht. dit houd dus in dat een van beide eens soa kan oplopen zonder het zelf te weten.

sommige soa's zijn pas na 3 maanden na de onveilige gemeenschap te testen. dus wanneer iemand een soa test doet is dit verstandig om dit te herhalen na 3 maanden sinds de laatste keer.

slechte hygiëne van een van beide kan bij beide ziektes voor doen.

soa's zijn ook overdraagbaar dmv keelslijmvlies, dus ook oraal overdraagbaar.

Toegevoegd na 2 uur:
@ noah

zoals boven beschreven, de pil doet inderdaad zijn werk in 99% van de gevallen goed, zolang je deze juist gebruikt. dus niet met andere hormoon houdende medicijnen en optijd inneemt

een quote uit mijn antwoord: "de pil is geen waterdichte methode, zeer betrouwbaar dat wel, maar niet waterdicht."

een quote uit jou reactie: : "dat je met de pil ook zwanger kan worden klopt."

hier de vraag nog eens: kan je sex hebben zonder condoom als je net je stop week hebt?

verder staat er in de beschrijving:

ben je dan nog beschermt?
kan je dan zwanger worden?

nogmaals zoals hierboven beschreven:
in principe zou dit mogelijk zijn ( dus ja dat kan)

kan je dan zwanger worden?
( ja dat kan ook) er zijn gevallen bekend dat de pil niet goed werkt, maar dit heeft in de meeste gevallen temaken met verkeerd gebruik, (zoals boven beschreven.)

ben je dan nog beschermt?
tegen zwanger worden wel zolang dat je de pil juist gebruikt.
tegen soa's niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe? Die pil doet gewoon zijn werk hoor. Met of zonder stopweek. Ik vind dat een slecht antwoord op de vraag. Dat je met de pil ook zwanger kunt worden klopt, maar dat geldt voor elke anticonceptiemethode. De pil is echter erg betrouwbaar. Maar dat was de vraag niet toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ noah zoals boven beschreven, de pil doet inderdaad zijn werk in 99% van de gevallen goed, zolang je deze juist gebruikt. dus niet met andere hormoon houdende medicijnen en optijd inneemt een quote uit mijn antwoord: "de pil is geen waterdichte methode, zeer betrouwbaar dat wel, maar niet waterdicht." een quote uit jou reactie: : "dat je met de pil ook zwanger kan worden klopt." hier de vraag nog eens: kan je sex hebben zonder condoom als je net je stop week hebt? verder staat er in de beschrijving: ben je dan nog beschermt?
kan je dan zwanger worden? nogmaals zoals hierboven beschreven:
in principe zou dit mogelijk zijn ( dus ja dat kan) kan je dan zwanger worden?
( ja dat kan ook) er zijn gevallen bekend dat de pil niet goed werkt, maar dit heeft in de meeste gevallen temaken met verkeerd gebruik, (zoals boven beschreven.) ben je dan nog beschermt?
tegen zwanger worden wel zolang dat je de pil juist gebruikt.
tegen soa's niet. wanuit welk opzicht is dit een slecht antwoord op de vraag?
er word juiste informatie gegeven.
alle risico's worden vermeld en ook van het zwanger worden word aangegeven dat deze klein is en bij juist gebruik nauwelijks aanwezig is. en welk deel van een juist antwoord staat niet vermeld in mijn antwoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'in principe zou dit mogelijk zijn. de pil is namelijk dan nog niet uitgewerkt.' Ohhhh deze zin is zo fout en als je niet begrijpt waarom moet je dus geen antwoord geven!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle wil je dat ik hier echt verder op in ga? "in principe zou dit mogelijk zijn"
dit is een direct antwoord op de vraag. kan je sex hebben zonder condoom in je stopweek?
ja dat kan. en de werking van de pil is inderdaad nog niet uitgewerkt, want de stof ethinylestradiol ( die een van de 2 werkende stoffen in de pil is) voorkomt nogsteeds dat er een eisprong plaats vind en dat het slijm van de baarmoederhals dikker word. de enkelfasige anticonceptie pil.
want hier hebben we het over ( aangezien er een stopweek is) is een pil die je 3 weken achter elkaar zal moeten slikken, wanneer iemand 1 dag mist is er in principe niks aan de hand, maar wanneer iemand de pil een week lang zal missen is er een zeer hoog risico van een bevruchting. deze pil werkt overigens ook niet bij andere hormoon houdende medicijnen zoals antibiotica, of antidepressiva. in beide gevallen, dus het gebruik van andere hormonen, of het vergeten van de pil, is er alsnog een risico van bevruchting. zelfs al zou je de pil juist gebruiken, dan is de kans dat je bevrucht raakt onder de 1 procent. dit heeft oa temaken met je genen, eigen gezondheid, etc. even een uitleg over hoe groot het risico is van 1 procent.
dit houd dus in dat bijna net onder 10 mensen toch zwanger worden op iedere 1000 personen. zoals wij allemaal weten varieert de dag/ tijd dat je gaat menstrueren in deze stopweek.
dit is een juiste indicator van je gezondheid. wanneer dit in een goede regelmaat gebeurd ( dus iedere keer op de zelfde dag, en zelfde dagdeel, mag je er vanuit gaan dat je lichaam goed in balans is.) wanneer dit een andere keer uitschiet naar een of 2 dagen later is je lichaam uit balans dus laten we hier niet over mijn onverstand gaan praten, ik weet echtwel waar ik het over heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt wel een lang verhaal maken maar wat bedoel je toch met 'de pil is nog niet uitgewerkt'? Dat zou betekenen dat als je een dag later seks hebt dat het anders zou zijn? Begrijp je waar je fout zit met die zin?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@pelle.
letterlijk wat de zin zegt. de werking van de pil is nog niet afgelopen. dit houd niet in dat dat percé de volgende dag afgelopen zou zijn. wanneer iemand het heeft over de werking van een product, is dat niet alleen voor die ene dag of die 2 dagen. dit varieert per product. het doel van de pil is voorkomen dan iemand zwanger word. dus voorkomen van een eisprong en in het uiterst geval voorkomen dat het eitje ( mocht deze toch aanwezig zijn) bevrucht word, dmv het baarmoederhals slijm te verdikken. dit gebeurd er namelijk wanneer je pil slikt.
de pil werkt pas uit wanneer je deze langere tijd niet slikt.
het gedeelde van de "onttrekkingsbloeding" onder velen bekent als menstruatie ondanks dat deze naam niet juist is omdat er geen gerijpt eitje aanwezig is. duurt bij een gebalanceerd lichaam gemiddeld 3 dagen. maar dan is de vrouw nog niet vruchtbaar, en dus doet de pil nogsteeds zijn werk.
wanneer een vrouw langer dan 7 dagen de pil niet slikt zouden we kunnen spreken van sterk verhoogde kans van vruchtbaarheid vergeleken met het wel slikken van de pil en dus is de pil na 7 dagen grotendeels uitgewerkt. kortom de volgende dag is de pil ook nog niet uitgewerkt. en die dagen daarna ook niet.
Vreemd dat nog niemand het vrouwencondoom hier vermeld heeft, dat bestaat best al lang. De meeste mannen vinden een condoom maar niks omdat het gevoel minder zou worden. Ik ben natuurlijk geen vrouw dus weet daar niets van af. De super vruchtbare periode heb je zo ongeveer 10-14 dagen ná je menstruatie dacht ik. Dus zou je al in je vruchtbare periode seks hebben zonder... Ik heb jarenlang het vrouwencondoom gebruikt, het heet trouwens Femidom. Het is even wennen maar dat heb je nu eenmaal met alles. Let wel goed op dat je het goed inbrengt, en niet zoals ik de 1ste keer binnenstebuiten want dat schiet ie naar binnen en heb je nog alles in je.

Toegevoegd na 3 dagen:
zoals vlindertje98 al opmerkte heb ik een domme schrijffout gemaakt. Ik schreef per ongeluk ik ben natuurlijk geen vrouw, en dat had moeten zijn ik ben natuurlijk geen man :P tja van pijnstillers kan je erg duf worden ;-)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hahaha je schrijft, ik ben natuurlijk geen vrouw en ik heb jarenlang het vrouwencondoom gebruikt;-)) maar ik snap wat je bedoeld!
Niemand heeft het hier waarschijnlijk over gehad omdat dat eigenlijk de vraag niet is.
MoniqueT
11 jaar geleden
ehhh ja sorry stom van me, ik bedoelde natuurlijk dat ik geen MAN ben pfffff ik was een tikkie duf vanwege pijnstiller ivm een gekneusde rib
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet stom kan gebeuren en ik moest er enorm om lachen:-)))
Sterkte met je rib!