Wordt je dikker als je de pil al vaak hebt doorgeslikt ?

Als je al aantal stopweken hebt overgeslagen en steeds blijft doorslikken en je maakt geen stop. Bijvoorbeeld 3 keer al.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom slik je door?wil je niet de ongemakken van n vrouw?

Antwoorden (7)

Nee hoor, in de pil zitten nauwelijks calorieën, dus echt dik wordt je er niet van ;-)
Wel heeft pilgebruik invloed op je hormonen en dus ook op allerlei andere processen in je lichaam, van je vochtvasthoudend vermogen tot je eetlust. Daar zijn allerlei onderzoeken naar gedaan die of weinig of niets laten zien, of een zeer minimale gewichtstoename bij pilgebruiksters (waarop overigens het wel of niet doorslikken geen extra invloed meer heeft).
Ben je echter meer dan 3 tot 5 kilo zwaarder dan 'pilloos', dan kun je het daar beslist niet meer op afschuiven, en zul je het vermoedelijk toch echt gewoon in je eet- of beweegpatroon moeten zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe kan het geen kwaad om de pil door te nemen zonder pauzeweek.
Dit wordt wel meer gedaan. Je kan dan de pil doornemen tot maximum 3 strips
Maar dikker van worden zeker niet.Let op uw voeding en beweging!
13 jaar geleden
nee hoor, zijn allemaal fabeltjes dat je dikker zou worden, nou neem van mij aan dat ik dan al tonnen zou wegen hoor ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ehm nou.. Ik ben het niet eens met de antwoorden van hierboven..
Ik heb de pil jarenlang doorgeslikt met 2 stopweken per jaar. Anderhalf jaar geleden ben ik met de pil gestopt omdat ik een spiraaltje kreeg, en ik ben toen ik 2 weken tijd 13 kilo afgevallen..
En nee ik heb niks gedaan om af te vallen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn ervaring is dat je daar niet dikker van wordt. Toen ik stopte met de pil (toen ik zwanger wilde worden) ben ik niet afgevallen ofzo. Nu gebruik ik de pil uiteraard weer, en ik kom niet aan ofzo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe heeft de pil geen stopweek nodig. Deze is gemaakt om vrouwen het idee te geven dat ze op en top vrouw blijven, ook bij het gebruik. Je wordt dus ongesteld maar niet omdat je een eiersprong hebt gehad.

Toch is het niet verstandig om door te slikken. Je krijgt hormonen binnen die je niet nodig hebt. Daardoor verhoog je de kans op trombose. (proteine s deficiëntie en APC resistentie)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. door het gebruik van de pil (dus niet specifiek over de stopweek) kan je wel degelijk zwaarder worden. Als je stopt zul je merken dat je weer lichter wordt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan bij sommige vrouwen een bijwerking zijn. Mijn moeder bijvoorbeeld was vroeger maatje 32, nu is ze maatje 38..