Dat heeft niets met leeftijd te maken, maar met lichamelijke ontwikkeling. En de hormonen gaan hierbij een rol spelen.

Dat niet bij ieder meisje op dezelfde leeftijd interesse in seks ontstaat heeft te maken met tal van omstandigheden, waaronder ook waar de voedingsconsumptie uit bestaat. En hoeveel beweging, dus veel sport of weinig sport, actief leven of rustig leventje. Die omstandigheden zijn mede verantwoordelijk voor de hormoonhuishouding van het lichaam.

Vraag je ook eens af waarom meisjes tegenwoordig steeds jonger borstgroei hebben dan vroeger.
Ik denk dat dit ook te maken heeft met het voedingspatroon dat tegenwoordig anders is dan vroeger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en die komen neit als je 1 bent dus leeftijd heeft er wel mee te maken :P

Andere antwoorden (5)

Dat is geheel verschillend iedereen is er op een andere leeftijd mee bezig. Sommige heel jong andere pas veel later. Bijv jong 13 ouder 23
13 jaar geleden
Ik ben het eens met Ronron1212. Dit verschilt erg per persoon. De ene is hier vroeg aan toe de ander wat later. Het denken over seks (seksualiteit in het algemeen) voor een jong meisje begint overigens zeer onschuldig en komt vooral voort uit nieuwsgierigheid. Bijvoorbeeld nieuwsgierig hoe het is om met een jongen te zoenen. Waarom ze ineens borsten krijgt en schaamhaar. Wanneer je ongesteld wordt en hoe dat dan allemaal werkt, dat soort dingen. Kan ook aangewakkerd worden door haar omgeving, door vriendinnen die al verder zijn dan het meisje zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja wisselt erg per persoon, de ene vroeger dan de ander.
Ik was zelf 11 dat is wat interesse kreeg. En dan heb ik het over zelfbevrediging bv.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
iedereen vanaf 2e klas denk aan sex daarvoor is het heel verschillen maar wat ik denk is dat de borsten er ook wat mee te maken hebben die krijgen ze als je opgroeid en hormonen krijgt en dan ga je dus ook aan sex denken maar dat is mijn mening/ervaring:)
en geloof me er zijn genoeg meisjes in 2e klas die al sex hebben gehad zeg maar 1 op 50
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
uuhhhm, ik zit nu in de 2de, en ik had al sinds groep 8 met ernstige irritante hormonen te maken. Ik denk nog steeds niet aan sex, gatver. -1!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cker wel maar je weet et gewoon nie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
o.o?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amber, als ik jou was zou ik Ivo207 niet al te serieus nemen. Jij bent er gewoon nog niet aan toe, klaar. punt. Dat is heel normaal en niks om je voor te schamen. Het komt vanzelf wel een keer. Als je nog niet aan seks denkt, lekker zo houden. Niet te moeilijk over denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook bronnen ivo207, of is dit een antwoord dat voortkomt uit licht erotisch getinte gedachten jegens dergelijke meisjes?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja de bron is mijn klas ieder uur heeft iemand er een opmerking over als sinds eerste klas beter dan alles oudjes die denken dat ze weten hoe meisjes van nu denken
Ik was 10 toen ik begon met masturberen..
Wanneer ik voor het eerst aan sex dacht weet ik echt niet meer :-S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je een meisje dan?