Ja, tenzij het scheurt.

Toegevoegd na 11 seconden:
Of overloopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien goed gebruikt is dit een prima manier om op een veilige manier seks te hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het condoom is er voor gemaakt om sex mee te hebben.
Kijk op de site van Durex of De Condoomfabriek voor goede info en het eventueel bestellen van condooms.
Binnen mijn ervaring zijn die van Durex prima en heel goed als beveiliging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een condoom is best veilig mits je hem goed omdoet. Zelf vind ik dat je van beide kanten ook voor veiligheid kan zorgen. Dus de vrouw aan bv de pil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een bepaald voorbehoedsmiddel gebruikt, hoe groot is dan de kans dat je toch zwanger wordt?
Condoom
- Theorie 2%
- Praktijk 12%

Let op: alleen het condoom beschermt tegen geslachtsziekten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkel voorbehoedsmiddel is 100% veilig, maar goede kwaliteit condooms (zoals Durex) zijn super veilig (iets van 99% dacht ik)

Zorg dat je de verpakking voorzichtig openmaakt, pas op met scherpe nagels, en druk eerst het tuitje aan het einde in voordat je de condoom om doet. (Zie ook de instructies in de gebruiksaanwijzing in het doosje condooms.)

Als je het extra veilig wil doen, zorg dan dat het meisje met wie je naar bed wil aan de pil is.
13 jaar geleden
Argument vanuit de Kerk (in hun strijd tegen condoomgebruik) is dat de ruimte tussen de rubbermolecules groter is dan het aids-virus. Dit schijnt inderdaad zo te zijn. Maar de kans dat er een viruspartikel doorgeraakt is enorm klein.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een condoom, mits goed gebruikt, is een redelijk tot goed betrouwbaar voorbehoedsmiddel om zwangerschap te voorkomen. Ook seksueel overdraagbare aandoeningen worden doorgaans voorkomen door gebruik van condooms. Voor mannenseks zijn speciale, ietwat steviger condooms aan te raden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een condoom kan scheuren of afglijden, maar ik persoonlijk heb er nooit nadelige gevolgen van ondervonden in 25 jaar tijd, dus het is echt sporadisch... afglijden gebeurt eerder dan scheuren... Scheur heb ik nooit meegemaakt...
Ik kan me wel voorstellen dat bij het geslachtsverkeer tussen homo's dit sneller gebeurt omdat de anus veel strakker is en er niet altijd (genoeg) glijmiddel wordt gebruikt. Maar daar heb ik geen ervaring mee, want ik ben van een meisje gemaakt ^^
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Iam14;

Dat ligt eraan wat jij onder veilige seks verstaat. Als bescherming tegen SOA's is het een goed middel, maar ter voorkoming van zwangerschap blijven er risico's en zou je het ook de pil kunnen gebruiken. En als je echt safe sex wilt bedrijven zou ik een helm opzetten, een brandblusser naast het bed zetten en een EHBO-koffer paraat houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja en nee. als het heel blijft wel. als het scheurt niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een condoom is een prima anticonceptiemiddel alleen moet je op paar dinges letten zodat het niet fout loopt:

Kijk de condoom na of er geen gaatjes inzitten of andere fouten, zorg zeker dat je korte nagels hebt een scheur is snel gemaakt.

enkele tips :
Zorgt dat je vriend de condoom juist aandoet zodat hij tijdens de daad er niet afgaat.

ALs je vriend bijna moet klaarkomen(of klaargekomen is) laat hem dan stoppen. Het sperma kan namelijk uit de condoom lopen...

Zorg dat je de juiste breedte/ lengte hebt, Lengte is niet zo belangrijk maarde breedte wel het kan namelijk er van af glijden....

Gebruik geen vaseline andere vetten, glijmiddel het tast het rubber aan van de condoom.

Test een condoom nooit vooraf, daardoor ontstaan beschadigingen

Voor anale seks moet je andere steverige condooms hebben...

Gebruik nooit 2 condooms over elkaar

Condooms zijn gemaakt voor eenmalig gebruik logisch toch?

Voor 100% bescherming kan de vrouw ook de pil nemen.
ZO zijn jullie beiden beschermt en is een kans op een ongelukje nihil !!!!!!!