Is het volgens de wet toegestaan om als 19 jarige seks te hebben met een 71-jarige?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (20)

Ja dat mag!
Maar dat wil je toch niet;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de 71 jarige geen bezwaar heeft om seks met een beginneling te hebben,zal de wet er niet tussen gaan staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, mensen van boven de 16 jaar mogen met mensen van boven de 16 jaar sex hebben zolang beide partijen er geen bezwaar tegen hebben.

Tegen de 19-jarige: Zoek iemand van je eigen leeftijd...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen probleem, zou alleen tegen beide willen zeggen; zoek iemand van je eigen leeftijd!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als er geen sprake is van verkrachting o.i.d. mag het wel lijkt me.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat mag... een 100 jarige mag zelfs sex hebben met een 16 jarige, zolang deze 16 jarige er maar volledig achter staat en toerekeningsvatbaar is!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als beide personen er geen bezwaar tegen hebben en tevens bij hun volle bewustzijn zijn en niet in lichamelijke onmacht verkeren of aan een ziekelijke stoornis van zijn geestvermogens lijdt, waardoor hij niet of onvolledig in staat is zijn wil daaromtrent te bepalen, dan is er wettelijk gezien niks op tegen( artikel 247 Wetboek van Strafrecht)
13 jaar geleden
Ja hoor dat mag, tenzij de 71 jarige overleden is.
In dat geval is er sprake van necrofilie en dat is verboden.
Veel plezier samen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jahaa, da's scherp opgemerkt! Geen speld tussen te krijgen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geloof mij skusme, dat je met 71 nog levend en wel kan zijn op alle punten ;)
Je praat hier over 2 meerderjarigen, dus wanneer zowel de 71 jarige als de 19 jarige er beidde geen bezwaar tegen hebben (en het is geen familie van elkaar en het gebeurt met het volle verstand en ga zo nog maar even door)dan is het gewoon toe gestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als 19 jarige jongen zou ik tocht een wat jongere instructrice nemen dan en tweevoudig cougar ,wat leeftijd betreft,
Betreft het een meisje van 19 , dan hoop ik dat je een laag libido hebt.
Ofschoon het wettelijk mag is de relatie als zodanig geen lang leven beschoren, en moet de jongere rekening houden met sudden death.
Direct daarna wel stoppen anders wordt de relatie inderdaad necrofiel van aard en dat lijkt me voor de over LEVENDE behoorlijk traumatisch, de overledene heeft de dood van zijn leven gehad....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zal niet verboden zijn , mits het uiteraard op vrijwillige basis gebeurd ! Maar het blijft een vreemde verhouding .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het wederzijds is, kan er geen probleem zijn. Vanaf haar 18de kan er wettelijk niets misgaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag, veel plezier en geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, het mag voor de wet wel tot 120 en daarboven. Zolang niemand zich gedwongen voelt of is.
Binnen de wet stelt je uiteraard jouw eigen wetten van wat je jezelf toelaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het mag wel alleen dan ben je als 19j arige wel een 'beetje dom' bezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De wet zegt direct Ja, maarrrrrrrrrrrr en dan komen de kleine lettertjes. Hij/Zij moet wel geestelijk gezond zijn en zelf willen. Al is men 90
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee mag niet van mij, en mijn wil is wet, laat je opa met rust, bah, ik ben ook 19 en mijn opa is ook 71 (no kidding).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat kan ik erbij toevoegen? het antwoord is duidelijk
als beide partijen akkoord gaan is er niets aan de hand en...ze zijn volwassen en geestelijk toerekeningsvatbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op grond van de leeftijd is er geen enkel bezwaar.
Naast de leeftijd is er echter nog een factor die bepaald of het hebben van een sexuele relatie strafbaar is, en dat is op grond van de machtsverhoudingen.

Wanneer het een relatie betreft waarin de machtsverhoudingen vastliggen (zoals leraar-leerling, arts/parient , therapeur/client, baas/personeel), kan er wel degelijk sprake zijn van een strafbaar feit op die grond, vooral als een van de twee er bezwaar tegen maakt (of er aangifte wordt gedaan door een buitenstaander die zo zijn twijfels heeft bij de gelijkwaardigheid van de relatie, dit met name omdat er vaak door de onmachtige partij soms geen aangifte gedaan wordt uit angst, maar soms ook gewoon uit onbenul).

Maar wanneer de relatie gelijkwaardig is en beide partners met hun volle instemming en uit volle overtuiging deelnemen, is er wettelijk geen enkel bezwaar.