Wat kan de reden zijn dat ik afgelopen dagen meer afscheiding heb dan daarvoor?

Het valt me op dat ik de laatste dagen meer afscheiding heb dan eerder. Ik voel me niet ziek ofzo maar het valt me op als ik mijn panty of slipje uitdoe. Hiervoor gebeurde het niet zo vaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
18.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slik je de pil, of gebruik je een ander hormonaal anticonceptiemiddel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik slik de pil

Het beste antwoord

Gezien de vragen die jij stelt hier ( niet alleen deze maar ook de anderen) Ga ik ervan uit dat jij sex hebt.
En wanneer jij de pil slikt en geen geslachtsziektes hebt en je vriend ook niet, vrijen jullie zonder condoom.Dus doordat je vriend klaarkomt in jou vagina verstoord dat de natuurlijke zuurtegraad. Wat gebeurt er dan? Je vagina gaat aan het werk om die zuurtegraad weer op peil te houden Zelf reiniging heet dat.
Het maakt afscheiding aan(witte vloed) en die afscheiding zorgt ervoor dat stoffen zoals sperma zeep of wat dan ook uit de vagina gespoeld worden.
En hoe meer sex jij hebt en hoe meer zeep of wat dan ook je gebruikt hoe meer afscheiding of je vagina aanmaakt om zich zelf te reinigen. Het beschermt zich als t ware.
Overigens is het ook zo dat je vlak voor de menstruatie meer vloeit.Dat moet je ook even onthouden.
Ik heb trouwens ook wel eens gelezen dat een vrouw continue afscheiding in haar inleg kruisje had zitten , ze gebruikte dus dag in dag uit inleg kruisjes om het op te vangen anders had ze de hele tijd natte onderbroeken. De oplossing voor haar was een aangepast dieet met zo weinig mogelijk witte suiker, ze moest riet suiker gebruiken.En liever 10 keer de onderbroek verschonen dan alles iedere keer maar op te vangen met tampons of inleg kruisjes ivm bacterien die dan weer kunnen zorgen voor alle gevolgen van dien. Misschien heb je iets aan die tips?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik heb hier wel wat aan en je veronderstellingen zijn juist. We hebben seks en hij komt soms wel klaar in mij. Niet altijd hoor maar ik was me dan wel gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb niets onder de leden maar als het te lang duurt, ga ik voor de zekerheid even naar de dokter

Andere antwoorden (3)

Dit kan best komen door het warme weer waarbij de candida-infectie (= vaginale schimmelinfectie) goed gedijdt.

Zo min mogelijk met zeep wassen (vrouwen zijn snel geneigd om dit te doen omdat het 'vies' aanvoelt), zo weinig mogelijk inlegkruisjes dragen, en katoenen ondergoed.

Als het niet overgaat, dan even naar de dokter voor een zalfje of tablet. Sucses!

Toegevoegd na 1 minuut:
Als het overigens al een vaginale schimmelinfectie is, dan in ieder geval even een receptje daarvoor aanvragen.

Toegevoegd na 16 minuten:
Voor jou (en anderen) wil ik overigens nog wel even vermelden dat, mits het candida is, en mits je huisarts het voor wil schrijven, om toch voor de tablet proberen te gaan.

Ik heb er ontzettend veel last van gehad na een een zware anti-bioticakuur omdat ik een lelijke ontstoken kattenkrab had. Ik ben ca. 3/4 jaar afgescheept met Canesten creme waarbij het niet beter werd, totdat ik op het internet het bestaan van die orale tablet ontdekte (ik weet zo niet meer hoe die heet. Is een joekel van een pil waar je maar 1 van hoeft te slikken).

Dit is nu ca. 3 jaar geleden en ik heb er tot op heden nooit meer last van gehad.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ontstoken kattenkrab was overigens op mijn hand :-)))))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een andere term voor vaginale afscheiding is 'witte vloed'. Vaginale afscheiding is een natuurlijk verschijnsel. De wand van de vagina en de baarmoederhals maken vocht en slijm en zo nu en dan komt daar wat van naar buiten. Normale afscheiding is vloeibaar, doorzichtig en witachtig. Als het opdroogt, wordt het een beetje geel. Gewoonlijk ruikt het wat zuur; het kan ook zonder geur zijn.

Soms heeft een vrouw klachten over haar afscheiding. Er kan meer afscheiding zijn dan normaal. Of de afscheiding is brokkelig. De kleur kan afwijkend zijn: groengeel of sneeuwwit. Het kan ook een beetje bloederig zijn. De geur kan ongewoon of zelfs vies zijn. Afscheiding kan jeuk, irritatie of een branderig gevoel in en rond de vagina veroorzaken. Plassen en vrijen doen dan soms pijn.

Waardoor komt het?
De ene vrouw produceert weinig afscheiding, de andere wat meer. De maandelijkse cyclus heeft invloed op de afscheiding. Rond de eisprong, die meestal tussen twee menstruaties in valt, is er meer vocht. Ook kleur en geur van de afscheiding wisselen onder invloed van de cyclus. Bij de meeste vrouwen zorgt seksuele opwinding voor extra vocht. Tijdens zwangerschap is er ook vaak meer afscheiding. De anticonceptiepil kan de afscheiding beïnvloeden. Ook leeftijd kan een effect hebben: na de overgang wordt de vagina droger.

Andere afscheiding dan u gewend bent, wordt vaak veroorzaakt door bacteriën of schimmels die normaal ook al in de vagina voorkomen. Door gebruik van zeep kan het aantal schimmels en bacteriën toenemen. Zo ontstaat een ontsteking. Schimmels kunnen zich extra vermenigvuldigen door een verminderde weerstand of gebruik van antibiotica. Tijdens zwangerschap is er meer kans op een schimmelinfectie door de hormoonveranderingen in het lichaam.

Ten slotte kunnen schimmels of bacteriën die niet thuishoren in de vagina, een ontsteking geven. Soms is afscheiding het gevolg van een seksueel overdraagbare aandoening (soa).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geeft niet hoor
Wanneer je afscheiding niet anders ruikt of er anders uit ziet dan anders dan lijkt het me niet meteen voor de hand liggend dat je een schimmel infectie of zo hebt.
Daarom sluit ik me maar aan bij het antwoord hierboven.
Je vagina reinigt zich zelf en het afval ( de afscheiding dus) komt terecht in je slipje.