wat moet je doen als je wel kinderen wil maar geen aids of andere geslachtsziekte?

Want een condoom is om geen geslachtsziekte te krijgen maar je krijgt ook geen kinderen.

maar als ik geen condoom draag krijg ik een geslachtsziekte.

Maar ik wil kinderen en geen geslachtziekte.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Goede vraag trouwens.
Zoals jij het stelt, dan weet je al dat je partner een geslachts ziekte heeft. Het is dan vaak wel mogelijk om kinderen te krijgen, maar ga daarvoor naar de huisarts, of de behandelend arts van je partner, die weten precies hoe je dit moet doen.
In het geval van hiv en aids kan het niet zonder dat je risico loopt. (veel mensen met hiv hebben het krijgen van een kind uitgesteld, in de hoop dat op tijd een medicijn zou worden uitgevonden, waardoor de vrouw zonder risico zwanger zou kunnen worden. Helaas is dit nog steeds niet het geval. Zolang zo'n geneesmiddel er nog niet is, kan een infectie met hiv grote gevolgen hebben, ook voor uw kind. Naast het besmet raken van het kind, bestaat ook de kans dat het kind één van de ouders, misschien allebei, al vroeg moet missen. U zult moeten nagaan of u die situatie aankunt.)
Bij andere soa's kan je partner in de meeste gevallen wel genezen. Er zijn echter ziektes die niet over gaan. Zoals herpes. In dat geval moet je sex hebben als hij geen herpes infectie heeft op dat moment, dan is het risico kleiner.

Mocht je niet weten of je partner een ziekte heeft, dan zou ik eerst een soa test laten doen, (allebei !!) en als die negatief is (dus geen ziekte), dan kan je na een half jaartje nog een test doen. Als dat weer goed is, en jij weet zeker dat je partner geen onbeschermde sex heeft gehad met een ander, dan kan je het risico op ziektes zo veel mogelijk uit sluiten. (als je je partner al een tijd kent (bijv een jaar) en je weet (bijna) zeker dat hij/zij geen sex met anderen heeft, dan is 1 test voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Doe allebei eerst een soatest, daarna kun je doen wat je wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sja, het meest simpele antwoord - want je wilt ook niet dat kids al besmet met het een of ander op de wereld komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het enige juiste en prima antwoord +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk dat een SOA-test een momentopname is, het vertrouwen in elkaar is net zo belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dan vrij je naast het busje van de anti-soa stichting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook zo zijn dat vraagsteller weet dat partner soa heeft en dat het ongeneeslijk is.
Trouwens, een soa test kan, maar je moet wel zeker weten dat je partner trouw is. (of meteen na de test, als die negatief is, een kuisheidgordel omdoen en een jaar wachten en dan nog eens testen, geen ziektes? Klaar voor de start.....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dom van mij,met een kuisheidsgordel alleen ben je er nog niet, gewoon een jaar opsluiten of met een paar handboeien aan je vast binden!! je kunt met orale sex ook ziektes oplopen natuurlijk!! En als je een partner hebt die misschien drugs gebruikt en naalden deelt.... Moeilijk!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga uit van het goede in mensen en dat ze dus trouw zijn en geen vieze naalden gebruiken.
Ik neem aan dat als je beiden klaar bent voor kinderen, dat je elkaar door en door kent. Ook op sexueel gebied. Als je beiden monogaam bent en alleen sex hebt met elkaar dan hoef jij je ook geen zorgen te maken voor aids en andere geslachtziektes. Als je elkaar net leert kennen dan kun je een test doen om zeker te zijn dat jullie beiden schoon zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want een rare conclusie dat je een geslachtsziekte krijgt als je geen condoom draagt. Als je met één vaste gezonde partner seksuele contacten hebt en zorgt dat je zelf ook gezond bent en blijft, dan ontstaan er geen geslachtsziektes en kun je - als die mogelijkheden er natuurlijk zijn - een kind verwekken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kunnen ook geslachtsziektes overgebracht worden via een openbare toilet. Om maar even een voorbeeld te noemen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zorg dat je daarom ook nooit op een bril zit, eerst toiletpapier op de bril doen. Dat leerde ik mijn kids al toen ze klein waren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een rare conclusie? Welnee, gewoon het gevolg van voorlichting die goed is aangeslagen. Gelukkig maar, want er zijn veel jongeren die denken dat het wel meevalt met die SOA's en daarom zonder condooms seks hebben. Het is geen toeval dat tegelijkertijd het aantal jongeren met chlamydia schrikbarend toeneemt.
Als jij kinderen wil, neem ik aan dat je dat met iemand doet die dat ook wil en die een vader wil zijn. Of je hebt een donor overeenkomst met zo iemand getekend, als het niet je partner is. Je mag iemand er nooit inluizen.

Dus beiden laten testen, en misschien gewoon nog even wachten als je deze vraag stelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet eerst een soa test doen en als de uitslag is dat jullie allebei geen soa hebben dan kan je proberen kinderen te gaan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een vaste sekspartner hebt zul je elkaar vertrouwen en er zeker van zijn, dat je partner geen sekscontacten heeft, dan met jou. Dus dan kun,als je zwanger wilt raken rustig onbeschermde seks met hem of haar hebben. Durf je deze vragen niet aan je ouders te stellen, want zo te zien weet je wat seks betreft erg weinig. Het is heus niet zo, dat onbeschermde seks altijd een soa oplevert!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kinderen wilt, neem ik aan dat je elkaar heel goed kent. Dan weet je ook of je partner het eerder met andere mensen heeft gedaan, zo niet kan je het gewoon zonder condoom doen, Zowel moet je eerst een SOA test laten doen, om zeker te weten dat je partner geen SOA heeft.