Lijkt er soms op..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zal het zeggen. Het geheel van de sexuele betrekkingen in geculturaliseerd, dwz binnen de cultuur geregeld. In de meeste culturen is men uitgekomen op de 1-1 relatie als de beste voor de maatschappij.

Een cultuurloze wereld is bijna niet voor te stellen, dus een maatschappij zonder leefregels.

""Buiten de deur"" vindt zowel door mannen als door vrouwen nog heel wat plaats. Zal wel de natuur zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het net zoals bij vrouwen is.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik weet dat vrouwen ook niet altijd monogaam zijn.
Ja dat denk ik wel en ik hoop het.
Misschien gaat het over als ze zich vervelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie nu het woord NIET ertussen, dan is mijn antwoord,
Ik denk en hoop dat ze monogaam zijn en dat ze bij verveling het Niet meer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Denk dat beide sekses niet monogaam zijn hoor, niet alleen de mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor mensen die het niet weten, monogaam is:
De voorwaarde waarbij iemand slechts eenmaal in een leven trouwt.
De voorwaarde waarbij iemand slechts met één persoon tegelijkertijd getrouwd is.
De situatie waarin iemand één enkele seksuele partner tegelijkertijd heeft.

Ik persoonlijk denk dat zowel bij mannen als vrouwen monogamie voorkomt en klinkt logisch ook, maar van nature zou ik het niet noemen ;-b, iedereen heeft zij eigen karakter en kan je niet veranderen. Maar ik ben alvast blij dat monogamie bestaat en hopelijk blijft bestaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Persoonlijk denk ik dat dit bij zowel mannen als vrouwen gelijk op gaat , tendens stijgend .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kwestie van lifestyle,
dus zoals bij mannen of vrouwen
denk eens aan de nieuwe vorm van uitgaan: SWINGEN
dat wordt steed populair
denk niet dat mannen vanuit de natuur monogaam zijn, het menselijke of dierlijke instikt is toch: de drang naar paairing en voortplanting.
en de vrouwelijke kant vanuit de natuur: elk seizoen is nieuwe paringstijd. Echter bij de denkende mensen is het beinvloed door gedragsnormen de we ons al maatschappij hebben ( laten ) opleggen. This maar wat je er zelf van maakt. als mannen niet monogaam zijn is het al snel een afkeuring binnen de normen van en maatschappij, en wat heeft dit te maken met nature? dus, uit welke hoek wil je het bezien? natuur of maatschappij? wees je er bewust van dat dit te uitersten zij.

hoop je hebt er wat aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mensen wel monogaam zijn, maar wel van nature meerdere partners achter elkaar hebben. Dus altijd 1 tegelijk maar wel meerdere.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt er helemaal aan, surinaamse mannen bv zijn van nature niet monogaam, dat komt door hun slavernij verleden, toen het voor slaven verboden was een relatie te hebben onderling, het is onderdeel gaan uitmaken van de surinaamse cultuur