kun je zwanger geraken , als de man voor hij een orgasme krijgt terug trekt , kan je dan zwanger geraken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Antwoorden (14)

Jazeker,
Voordat een man zijn daadwerkelijke orgasme heeft, komt er ook een boel voorvocht vrij, waar je zwanger van kan worden! Condoompje d'r om dus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat kan zeker, door het voorvocht wat tijdens de daad al vrijkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is inderdaad aanwezig .
Dus mijn motto is : al is de druppel nog zo snel durex achterhaald hem wel .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan inderdaad door het vocht dat vrijkomt. Daarom is het ook altijd raadzaam om een condoom te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker!
Dat werd altijd genoemd: "Voor het zingen de kerk uit".

Het werd als een redelijke anticonceptie gezien,
maar dat is het dus niet.
Sommige mannen die een hekel hebben aan een condoom willen dat nog wel eens beweren, maar
als vrouw trap je daar niet in en vrij je alleen maar
heel veilig.
Niet alleen omdat je [nog] geen kinderen wilt,
maar ook omdat je [zeker] geen ziektes wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit de Stippel-familiekroniek: Mijn oma had zo eens een stel voorlichtingspaters langs, die haar uitlegden hoe ze er voor kon zorgen dat ze geen kinderen meer kreeg, want ze vond 6 eigenlijk wel genoeg en opa ook, maar ja, goed Katholiek, he. Dus opa en zij aan het 'voor het zingen de kerk uit'. Binnen no-time was ze weer zwanger, van een tweeling ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, Stippel, zo ging dat. Gelukkig mocht mijn moeder na het vierde kind - en een miskraam - geen kinderen meer krijgen van de dokter.
Daar kon de pastoor het mee doen.
Ja, in voorvocht kunnen ook vruchtbare zaadjes zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
natuurlijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
\en zeker dat dan kan.
In het voorvocht zitten al zaadcellen.
Voor de "daad" een condoom gebruiken hoor, tenzij je niet zwanger wilt raken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Gast21484;

Om je een idee te geven; deze vorm van anticonceptie was vroeger onder vrome katholieken de enige door de kerk (vandaar ook "voor het zingen de kerk uit") geaccepteerde vorm van anticonceptie, andere methoden waren doodzonden waarmee je de toegang tot de hemel zou verspelen. Mijn oma van vaders kant (keurige brave katholieken) is twintig keer (20X!) zwanger geweest in haar leven van dezelfde man. Zij is op haar 66e kerngezond maar van pure ouderdom overleden.
Als je nog meer overtuiging nodig hebt moet je het filmpje in de link maar eens bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat kan. Door het mogelijke voorvocht, waar spermacellen in kunnen zitten, maar ook door de mogelijkheid dat hij net even te laat terugtrekt en dus al "gezongen" heeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
En ook als hij wel op tijd is en zijn zaad aan de buitenkant op je vagina terechtkomt heb je eerder kans op een kind dan op de 100.000
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeker kan dat . Toch maar uitkijken en een condoom gebruiken , dat voorkomt een hoop problemen !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, natuurlijk kan dat.... en ik mag hopen dat je dit eigenlijk stiekem ook al wist en je niet hebt laten ompraten door iemand die zei dat het niet zo was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van voorvocht kun je inderdaad ook zwanger raken. Mannen die erg vruchtbaar zaad hebben of vrouwen die snel vruchtbaar zijn zullen dan al helemaal snel zwanger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals ondertussen na al die antwoorden wel duidelijk is: ja.

Als toevoeging nog even hoe groot die kans is:
De Pearl Index is een overzicht van alle anticonceptiemethoden, waarin je kan zien hoe groot de kans op een zwangerschap is met deze methode.
Als 100 stelletjes 1 jaar lang samenwonen en géén anticonceptiemethode gebruiken, raken 85 van deze vrouwen zwanger in dit jaar.
Bij voor het zingen de kerk uit, oftewel coitus interruptus, wordt er theoretisch gezien (dus bij perfect gebruik van de methode) 1 van die 100 vrouwen zwanger in dat jaar. In de praktijk echter is dit 12 tot 38 van de 100 vrouwen.
En 12-38% is behoorlijk veel.
Niet een risico dat ik zou nemen...

En theoretisch is het dan wel heel laag, maar in de praktijk werkt dat bij de meeste mensen dus toch niet zo. Het vraagt ook een boel zelfdiscipline natuurlijk, en je moet het goed aanvoelen komen voordat het te laat is.