Absoluut, de Dianepil ís een anticonceptiepil, die het verminderen van acné en overbeharing als prettige bijwerking heeft. Een zo prettige bijwerking dat hij vaak bij dat soort klachten wordt voorgeschreven.

Als je de Dianepil wel kunt gaan slikken zonder problemen met je ouders te krijgen, zeg ik: doen! Je bent er net zo goed mee beschermd tegen zwangerschap als met een andere anticonceptiepil.

Wat ik er hopelijk niet bij hoef te zeggen: ook de Dianepil beschermt natuurlijk niet tegen SOA's, dus tenzij je vriend en jij eerst een SOA-test laten doen, heb je nog steeds condooms nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja hoor, mijn dochter gebruikt hem al jaren, en hij helpt ook bij acne bestrijding
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is normaal wel voor anti conceptie bedoeld en ook voor de menstruatie regeling.bij sommige vrouwen blijkt hij alleen niet voldoende sterk te zijn. ik werd zwanger met het gebruik van de pil diane. het is dus niet voor iedereen zo dat hij goed werkt. met gebruik van condoom en het slikken van de pil ben je zeker van veilig vrijen en krijg je ook geen geslachtsziektes.

laat duidelijk zijn dat het wel uniek is om met de pil zwanger te worden hoor. dat mag normaal natuurlijk niet gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, behalve absoluut celibaat is geen énkele vorm van anticonceptie (zelfs inclusief sterilisatie!) 100% betrouwbaar. De Dianepil dus ook niet.
Ja hoor, er zitten hormonen in die werken als anticonceptie( cyproteronacetaat gecombineerd met ethinylestradiol )
Ik gebruik hem zelf ook al ruim 2 jaar
Bronnen: