Is het mogelijk om bij orale seks HIV op te lopen?

Hoi hallo,
Ik heb vandaag mijn vriendin gebeft en gevingerd, alles was leuk totdat we erachter kwamen dat er bloed in haar onderbroek zat. Toen zag ik ook dat er een klein beetje bloed zat op mijn vingers. Ik heb haar gebeft dus het is mogelijk dat ik wat bloed heb binnengekregen. Ik ben erg bang dat ik hierdoor mogelijk hiv of een andere soa heb gekregen. Help me alsjeblieft.
Dankjewel.

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
2.6K
jc54
een jaar geleden
Als kouw vriendin geen soa's met zich meedraagt, dan is er niets aan de hand.
Ritsuka
een jaar geleden
Heeft je vriendin hiv of een soa? Het komt niet uit de lucht vallen

Antwoorden (1)

Hi,
Allereerst, niet gelijk in paniek raken!
Waarschijnlijk gebruikt je vriendin gewoon netjes haar medicijnen en is er dus een kans dat haar HIV niet detecteerbaar (en dus niet overdraagbaar) is. Daarom is het ook zo belangrijk dat zij zich regelmatig laat controleren in het ziekenhuis.

Het is mogelijk om van orale seks een SOA te krijgen, en zeker als daar bloed bij komt kijken.
Echter, dat is ook mogelijk zonder bloed!
Ook van 'gewone' orale seks kun je HIV krijgen.
Het is daarom (hoe 'stom' dam ook) belangrijk om erg voorzichtig te zijn.
Maar ach, niet jouw schuld natuurlijk.
Helaas is er over dit onderwerp weinig kennis en dat is erg zonde.
Laat je in ieder geval testen.
Zorg ook dat zij netjes haar medicijnen neemt en doe het waar mogelijk veilig.
Orale seks kun je ook met voorbehoedsmiddelen doen.

Maak je in ieder geval niet te druk.
Als zij al langere tijd HIV heeft en hier netjes voor behandeld is is de kans dat het lastig over te dragen is groot.
Bij bloed is dit risico wel hoger.
Laat je testen en vergeet nooit voorzichtig te zijn :)
een jaar geleden
Abcde
een jaar geleden
Waar lees jij dat de vriendin HIV heeft?
Ritsuka
een jaar geleden
Er staat nergens vermeld dat de vriendin HIV heeft