Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn vrouw is na het overlijden van haar vader weer ongesteld geworden terwijl ze al zeker drie jaar in de overgang is. Hoe kan dat?

We dachten eerst dat het toeval is maar een collega van haar heeft dezelfde ervaring: Na jaren niet meer ongesteld te zijn geweest werd ze na hetoverlijden van haar vader plotseling weer ongeteld.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen idee hoe dit komt, maar het lijkt me geen slecht idee om hiermee naar de huisarts te gaan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Stress, zal de oorzaak zijn, het kan de menstruatie stoppen en weer op gang brengen.


Wat wij zien in het lichaam als er stress ontstaat: spieren maken opgeslagen energie vrij, er ontstaan schrikreacties bv zweten, ademhaling versnelt (eventueel hyperventilatie), langdurige stress geeft verkramping van de spieren, slapeloosheid met als gevolg vermoeidheid, hartslag en bloeddruk stijgt (daadwerkelijke hartklachten ten gevolge van langdurige stress). De bloedtoevoer naar de darmen neemt af dus problemen in de spijsvertering, maar ook in de mond, droge mond bijvoorbeeld. (op lange termijn maagzweren, verstoppingen e.d.). Menstruatie-en potentiestoornissen, hoofdpijnen, nek en rugklachten, duizelingen en huidaandoeningen. Bestaande huidaandoeningen verergeren vaak ten gevolge van stress.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wellicht dat de stress haar hormoonbalans overhoop gegooid heeft.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk doordat de hormonen veranderen onder invloed van stress, en daardoor ook weer kunt gaan menstrueren. Een vriendin werd ook weer ongesteld na een wat moeilijke periode in haar leven. Komt denk ik dus wel vaker voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb dit ook ervaren dat als ik stress kreeg ik ineens ongesteld werd ik ben naar dehuisarts gegaan die een onderzoek heeft gedaan, hieruit bleek ook dat mijn baarmoedermond was beschadigt op dat moment is de baarmoeder mond zo dun dat als er maar wat druk op komt je gaat menstrueren..
dit is gelukkig naar een jaar weer netjes hersteld.
ik zou toch voor de zekerheid langs een huisarts gaan het kan nooit geen kwaad
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik ook gehad, dat kan de gynaecoloog vrij eenvoudig behandelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij mij hebben ze gezegd dat het vanzelf wel goed zou komen naar een jaar ongeveer was ik er vanaf dus het komt zeker te weten goed was wel lastig trouwens want iedere keer als ik ruzie had met me ex woppa na de wc pff

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding