Als je jezelf wel een bevredigd(of hoe dat ook heet) ben je dan ontmaagd?

graag z.s.m. antwoord...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom heb je in hemelsnaam "zo snel mogelijk antwoord" nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze is waarschijnlijk druk bezig (of ze heeft dringend plannen daarvoor), maar wil het nog even zeker weten. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag komt wekelijks langs...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het heet inderdaad "zelfbevrediging". Ontmaagding is iets anders.

Antwoorden (5)

Nee, je bent ontmaagd wanneer je voor het eerst geslachtsgemeendschap (dus een penis in een vagina) hebt gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, dan ben je niet ontmaagd. Tenminste, niet als je de definitie aanhoudt dat "ontmaagding" staat voor de eerste keer geslachtsgemeenschap met iemand.

In veel culturen wordt er een relatie gelegd met het maagdenvlies (wat geen vlies is) en je kunt met masturberen ervoor zorgen dat de nauwere opening wat uitrekt (bijv. als je een vibrator gebruikt). Het is een misconcept dat er een gesloten vlies is dat je doorprikt.

Masturbatie helpt natuurlijk wel erg goed om jezelf te leren kennen, ontspannen en genieten, zodat je ook van de eerste keer meer kunt genieten.

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik weet niet wat het achterliggende idee is van je vraag. In sommige culturen wordt het belangrijk geacht dat een meisje kan "aantonen" dat ze maagd is. De ontmaagding zou dan aangetoond moeten worden met wat bloedverlies.

Dat is een wat achterhaald concept, omdat niet alleen masturbatie, maar ook het gebruiken van tampons kan zorgen dat het maagdenvlies wat opgerekt wordt. De bloeding kan dan ook best achterwege blijven, zeker als jullie allebei ontspannen.

Op scholierenfora wordt ook wel eens gevraagd of je de ontmaagding zelf kan doen. De achterliggende reden is dan dat de ontmaagding pijn doet en je dat via masturbatie dan kan voorkomen. Dat is deels ook wel zo, maar dat het pijn doet komt ook grotendeels door spanning/ zenuwen en gebrek aan ervaring. Masturbatie kan hierbij goed helpen om je voor te bereiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ontmaagding is door diepere penetratie in de vagina.
Dus sex met een jongen. Maagd is iemand die nog geen sex heeft gehad met iemand anders.
Als je het bij jezelf doet werk je, als meisje, voornamelijk met de citoris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ goed antwoord !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je dus lesbisch bent en het nog nooit met een man gedaan hebt dan blijf je dus maagd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor. Sex met alle facetten die daarbij horen met je partner,ongeacht man of vrouw, maken je maagd-af...
Je beslist zelf wanneer jij vindt dat je ontmaagd bent!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus als je niet met een jongen naar bed bent geweest dan zeg je ook dat je dan ontmaagd bent?
Als die maagdenvlies al ge-scheurt is, zonder sex te hebben, en dat kan ben je geen maagd meer...maar ontmaagding zelf is de penis in de vagina...