Waarom kan ik geen seks hebben na 10 maanden?

Ik ben al 10 maanden samen met mijn vriend en het lukt nog steeds niet om seks te hebben. penetratie met de vinger lukt perfect, wat soms na een tijdje wel begint te schuren, maar vanaf ik zijn penis er wil insteken lijkt het alsof mijn vagina sluit en er niets meer ingaat. Die wordt ook gevoelig en als hij daarna terug met de vinger wilt doen, doet het meer pijn en moet die precies terug 'open gemaakt' worden. Zou iemand mij kunne uitleggen hoe dat kan. Ik voel me telkens wel volledig op mijn gemak en wil het zelf ook. Helemaal in het begin was het ook wel moeilijk om eerst de vinger er in te krijgen maar dat gaat nu foutloos.

een jaar geleden
3K
tinus1969
een jaar geleden
Klinkt als vaginisme en iets om mee naar de huisarts te gaan https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Vaginisme
Ritsuka
een jaar geleden
Ga naar de huisarts, die kan je doorverwijzen.

Antwoorden (1)

Hoe lang je al een relatie hebt is niet belangrijk. Maar blijkbaar is er toch onbewust iets wat jullie tegenhoudt. Maar je beschrijft het ook als "niet lukken", "moet opengemaakt worden"- klinkt nogal als een prestatie die je wilt "leveren". Seks moet gewoon leuk zijn, voor beiden! Heb je plezier in andere vormen van seks, behalve penetratie? En hoe was dat met eventuele andere partners? Erover praten kan helpen - bijv. met je huisarts, die kan kijken of er echt een probleem is, zoals vaginisme. Misschien een goed idee om tijdig naar de HA te gaan, voordat het écht een (groot / groter) probleem wordt...
een jaar geleden