Ik heb geen felle bloeding, meer heel licht roze slijmverlies. Kan ik dan onveilig sex hebben?

Ik verlies niet echt bloed meer licht roos slijm. En ik en mijn vriend zouden graag gewoon sex kunnen hebben met elkaar. Maar weet niet zo goed of ik sex kan hebben zonder zwanger te geraken
Heb al 5 jaar mijn regels en dit gebeurt tijdens dat ik de pil neem

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.9K
Pieterke
3 jaar geleden
Als jij niet zwanger wilt worden zul je toch voorbehoedmiddelen moeten gaan gebruiken.
Amadea
3 jaar geleden
Dat is niet juist. Zelfs na de allereerste eisprong, wanneer een meisje dus nog nooit eerder ongesteld is geweest, zou ze zwanger kunnen raken...
Ritsuka
3 jaar geleden
Condoom is kleine moeite en voorkomt zoveel problemen. Ga niet gokken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Nee nee ik ben 16 en heb al sinds mijn 12 de mijn regels en neem de pil en heb een klein beetje bloed verlies niet veel tijdens dat ik mijn strip neem
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedoel je dat je nog nooit ongesteld bent geweest? Om niet zwanger te raken is anticonceptie altijd aanbevolen, maar als je nog nooit ongesteld bent geworden dan kun je inderdaad niet zwanger raken. De vraag is dan wel: zit je op een leeftijd dat dit verstandig is? Je zou eventueel ook altijd naar de huisarts kunnen gaan als je eigenlijk je ongesteldheid al een lange tijd geleden had verwacht! Veiligheid voorop.

Antwoorden (1)

Nee. Als jij geen anticonceptiemiddel gebruikt is het vrijwel altijd ónveilig om seks te hebben. Het gebeurt wel eens dat de eisprong leidt tot heel licht bloedverlies. Maar op dat moment is er dus juist grote kans dat er een zwangerschap ontstaat.
. . .
Nu is toegevoegd dat jij de anticonceptiepil slikt en wij nu weten dat het om een onttrekkingsbloeding in de stopweek gaat, is het antwoord op de vraag:

Ja. Als jij gewoon elke dag omstreeks dezelfde tijd de pil inneemt en niet kort daarna last krijgt van buikloop of braken, dan ben je beschermd tegen zwanger raken. Oók tijdens de stopweek.
Toegevoegd op 03 januari 2021 18:03: tekst