Is de anticonseptiepil duur?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je onder de 18 bent, vergoedt je verzekering het.

Antwoorden (4)

Hier een prijslijst cq vergoeding voor de anticonceptiepil anno 2011.
Of het duur is, is heel persoonlijk en aan jouw budget gebonden.
http://www.mijnanticonceptie.nl/kosten-en-vergoeding-anticonceptie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die link kan ik niet openen/kopieren, kun je heb bij de bron zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan bron toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje
Heb net even de rekening gezocht. Ik betaal 19,59 voor 12 maanden. Ik krijg er geen vergoeding voor. Is een merkloze pil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee de anticonceptiepil is niet duur. De "beste" anticonceptiepil is volgens vele doktoren Microgynon 30. Deze pil kost ongeveer 70 euro per jaar.

Beter een goede pil en voor 70 euro per jaar veilig vrijen dan achteraf jezelf een hoop ellende op de hals halen toch. De pil wordt zelfs meestal 100% vergoed voor vrouwen v.a. 21 jaar. Maar dit is weer afhankelijk van je zorgverzekeraar en het zorgpakket waarover je beschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor vrouwen TOT 21 jaar Verder prima antwoord +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi Nelly. Sorrie....dat is een domme vergissing van me!! Hartelijk dank voor de correctie (en natuurlijk de +1 :-) ! Fijne zaterdagavond!
Ik heb Jazz.
Voor 6 maanden betaal ik iets van 15/20 euro zelf bij.
De rest door verzekering