Ik heb al 7 jaar een relatie wij houden heel veel van elkaar maar ik heb totaal geen zin meer in seks mijn vriend des te meer wat moet ik doen????

Wij willen niet uit mekaar maar het word met de dag erger hoe minder ik wil hoe meer hij wil en we hebben steeds meer ruzie daarover de ochtend en de avond is voor mij een hel wetend dat het er weer van moet komen .
help wat moeten wij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Hee, wat vervelend allemaal. Zijn deze problemen van de laatste tijd of zijn ze er altijd al geweest? Of heb jij in het algemeen weinig zin in sex of is hij gewoon TE gek op sex en is daardoor je zin afgenomen?

Feit blijft dat je vriend begrip voor je moet opbrengen en je niet moet dwingen door hier ruzie over te maken. (omdat ik lees dat "het er weer van moet komen") ?

En in hoeverre heb je geen zin meer in sex? Is het alleen dat je geen zin meer hebt in sex met hem? Omdat hij je dwingt?

Vraag hem gewoon even wat tijd voor je te maken om hier op een rustige manier over te praten. Wil je je relatie behouden dan moet je begrip voor elkaar hebben en elkaar serieus nemen maar ik heb niet het idee dat hij dit als een serieus probleem ziet. Maar je kan er mee bij de huisarts terecht als je denkt dat het probleem met sex bij jezelf ligt maar dat hoeft niet altijd zo te zijn dus ga er samen een keer naar toe als je beiden voor je relatie wilt vechten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

totaal geen zin meer hebben in sex is voor beide partijen een moeilijke zaak.ik kan niets anders zeggen dan ga er samen mee naar de huisarts,en laat je doorsturen op zijn advies.
heel veel sterkte.
13 jaar geleden
door ruzie en pressie zal je eerder nog minder zin krijgen, dus dat werkt duidelijk niet.
als jullie wel veel van elkaar houden, moet het op te lossen zijn, maar wel zal je vriend begrip op moeten kunnen brengen, en geduldig zijn.

het zou goed zijn af te spreken dat jullie een tijd geen daadwerkelijke gemeenschap hebben, maar wel met elkaar knuffelen, elkaar masseren enz.
dat haalt voor jou de psychische druk van de ketel, zodat je het verlangen rustig aan weer kan toelaten.
pak dit stapsgewijs aan, en forceer niets.
veel succes!
13 jaar geleden
Ik heb dat ook gehad. Het helpt om de nadruk op seks even weg te halen. Spreek met elkaar af dat jullie het de komende tijd houden op knuffelen en strelen, zonder dat de ander verwacht dat er meer volgt. Als je je daar ontspannen bij voelt, dat mag best een tijd duren, komt de rest vanzelf weer.

Oh ja, zin maken helpt ook. Als je eenmaal weer in de flow zit, nadat je een tijd lang zin hebt gemáákt, dan gaat het weer vanzelf.

Probeer echt de tijd te nemen. Ook als je gaat knuffelen en strelen. Doe kaarsjes aan, een lekker muziekje. Geen fratsen. Gewoon jullie tweeën, en liefkozen maar.

Toegevoegd na 2 minuten:
Probeer je te focussen op de dingen die je voelt en schakel gedachten aan dagelijkse klussen echt helemaal uit. Focus op het gevoel van zijn vingers op je huid en op verder helemaal niks. Dat helpt ook. Geen gedachten, voel!
13 jaar geleden
Bedoel jij nou dat het er elke ochtend en avond van moet komen of lees ik dat fout?
De verwachtingen zullen wat beter op elkaar afgestemd moeten worden. Als jullie met elkaar verder willen, zul je er op een open en eerlijke manier met elkaar over moeten praten (zonder ruzie te maken), en als dat zelf niet lukt, kun je de hulp van een relatietherapeut inroepen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoelt dat haar vriend iedere keer weer een nieuwe poging waagt totdat het er een keer van komt. Dat levert natuurlijk erg veel stress op voor dit meisje.
Goed van je hoor, dat je naar een oplossing wilt zoeken. Zo gaat het niet goed. Je durft bijna je ogen niet meer open te doen 's morgens omdat je vriend dan weer aandringt. En steeds toegeven terwijl je er absoluut geen zin in hebt, is ook niet goed en niet vol te houden.

Vertel je vriend nogmaals dat het gewoon niet lukt en niet gaat en dat je er geen zin in hebt. Het aandringen van hem is erg dominant en verergert de situatie. Een beetje begrip en samen zoeken naar verbetering is meer op zijn plaats.

Vraag een doorverwijzing naar een sexuoloog. Die gaat met jou, jullie praten. Eerst was het wel leuk. Waarom nu niet en vanaf welk moment niet. Er is beslist een reden voor te vinden, bewust of onbewust.

Je vriend zal echt mee moeten werken. Ook al vindt hij het niet leuk. Maar het is voor een toekomst samen. En als jij je er niet goed bij voelt zal hij ook willen helpen om daar verbetering in te brengen. Toch? En zo niet...dat is dan weer een ander verhaal.
Het is in ieder geval voor JOU en de rest van je leven belangrijk te weten waarom je blokkeert.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat jullie relatie in een sleur zit! Misschien is het een idee om het de aankomende tijd eens heel erg gezellig te maken met jullie tweetjes. misschien komt dat het gevoel van zin in seks ook wel weer terug.
Toen ik vroeger zelf jong was heb ik dit ook gehad, ik had totaal geen zin meer in seks en toen mijn vriend des te meer! Ik ben er mee naar de huisarts gegaan en die verbood ons om de eerste week seks te hebben, dat ging prima. Toen 2 weken geen seks, dat werd lastiger en hebben we het toch een keer gedaan. Dan wordt het weer spannender en alles wat spannend is, is leuk! Dus dan is het duidelijk denk ik... Dan zit de sleur er weer in. Maar ik begrijp dus je situatie, heel vervelend voor je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Slik je de pil? Daar kan zin in seks ook minder door zijn. En als jij je dan schuldig voelt en je vriend is ontevreden en jullie hebben ruzie helpt dat natuurlijk ook niet. Soms kan zin maken ook helpen, omdat het in je hoofd een steeds groter ding wordt en als je het een keer doet, het eigenlijk misschien wel meevalt. Een beetje zoals met sporten: als je het gedaan hebt, denk je 'dit moet ik toch vaker doen'. Een ander moment kan ook helpen. Als jij 's avonds vaak moe bent en geen zin hebt, kun je het bijvoorbeeld ook eens op zondagmiddag proberen. Als dat allemaal niets oplost en jullie willen niet uit elkaar. Dan zou ik professionele hulp zoeken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou je vriend kunnen vragen zich voorlopig te beperken tot masturberen. Als hij blijft aandringen, kan je er misschien toch beter mee kappen. Je kunt ook als vrijgezel door het leven gaan. Dat heeft ook zijn voordelen.
13 jaar geleden
Dan hebben jullie toch wel een probleem. Misschien zijn er bij jou wel oorzaken te vinden, maar om daar achter te komen zou ik niet aarzelen om een goede psycholoog/sexuoloog te consulteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hebben jullie inderdaad een probleem. Uiteindelijk zal je vriend dan toch alternatieven gaan zoeken want voor hem is het wel belangrijk.
Wat ook belangrijk is heb jij helemaal geen zin in sex meer of met hem niet meer?
Hij kan er wat meer werk van maken wat meer voorspel bijv. en samen zoeken naar iets wat jou wel opwind .
7 jaar is wel de kritische grens waar de sleur er aardig inhakt en je je relatie spannend moet houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zoiets wel eens op tv gezien, en toen spraken ze af wanneer ze seks zouden hebben. Dat lijkt misschien een beetje 'kunstmatig', maar bij die mensen hielp het goed, omdat ze elkaar dan 's morgens en op de dag al af en toe eens aanraakten, als een soort van voorspel.
Maar ik weet het verder ook niet hoor.. Ben nog maagd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een relatiepauze... ga een poosje apart wonen/logeren en neem de tijd om elkaar weer te gaan missen door je eens op jezelf te gaan richten en je eigen dingen te doen allebei. Even van het subject afblijven en het er helemaal niet meer over gaan hebben. Iemand pushen om sex of intimiteit te hebben werkt absoluut averechts. Je jaagt degene waarmee je dat hebben wilt alleen maar verder tegen je in het harnas... Afstand is geen afscheid. Je kunt afspreken dat je elkaar niet ziet tot jij weer verlangen naar hem begint te krijgen bijvoorbeeld, tot jij merkt dat je hem nu toch wel heel erg mist. En dat als je elkaar ziet jij degene bent die aangeeft wat je wel en niet wilt. Dat hij zijn handjes thuishoudt tot jij het initiatief neemt bijvoorbeeld, zodat als je intiem met elkaar bent jij die druk van "moeten"niet hoeft te voelen. Als hij het geduld kan opbrengen jou te laten leiden, dan kan dat toch nog in orde komen lijkt me, aangezien jullie zoveel van elkaar houden?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Af en toe zin maken. Dat klinkt stom, maar zo werkt het wel. Als je al te lang geen seks meer hebt gehad, zakt namelijk ook je hormoonspiegel die maakt dat je zin hebt, en dat kan op een gegeven moment bijna definitief worden. Het is net een spier ; als je hem niet gebruikt, gaat-ie achteruit. En voor hem : hoe onbereikbaarder het wordt, hoe meer zin je er in krijgt.

En probeer er voor jezelf achter te komen of er een reden is dat je geen zin meer hebt. Is dat inderdaad omdat de frequentie is afgenomen, je een druk leven hebt gekregen en je 's avonds de puf niet meer hebt ? Of is jullie repertoire nogal saai en hoeft het van jou niet meer per se ? Heb je heus nog wel zin maar niet als het elke keer twee, drie uur duurt en je daarna niet meer kunt slapen ? Praat er ook samen over - en niet in een ruzie-sfeer, maar als een probleem dat jij OOK wilt oplossen.

Of wil je man nog steeds ELKE avond ? Daar zou ik ook paal en perk aan stellen ; dan is de kwaliteit ongetwijfeld om te huilen, en wordt het meer een soort huishoudelijke taak dan samen genieten. Liever eens per week (of desnoods per maand) lang, intens en heftig, dan elke dag effe rammelen tot meneer zijn slaapmiddeltje binnen heeft ; dat is geen relatie, dat is geen samen spelen, dat is gewoon gebruiken. Natuurlijk ben je dat meer dan zat en zie je daar tegenop. Dat toont namelijk van geen greintje respect voor jou. Je bent zijn vrouw, verdorie, geen opblaaspop of privehoer.

Bespreek de problemen met elkaar en zoek samen naar een oplossing ,eventueel met een seksuoloog samen. Want als je zo doorgaat lig je alleen maar elke avond vol verwachting de dag af te wachten dat hij impotent wordt, en dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
ik vind dit een prachtig antwoord, raak op alle punten +