Welk geslacht ervaart tijdens het vrijen over het algemeen meer intensiviteit?

Wie geniet er meer van de man of de vrouw? En is het genotsgevoel hetzelfde of ervaren we dat ook anders dan elkaar.

3 jaar geleden
1.9K
Ritsuka
3 jaar geleden
Het ligt er aan hoe ontspannen de persoon is en wat de skills van de partner zijn
LeonardN
3 jaar geleden
@Ritsuka Nee dat is niet relevant voor het uiteindelijke antwoord.
Net als de vraag. Wie scoren er beter op wiskunde proefwerken, jongens of meisjes.
Dan is het antwoord ook niet: Dat ligt eraan wie er beter geleerd heeft, en wie de betere leraar had.
Dan wel jongens, danwel meisjes scoren gemiddeld beter op wiskunde toetsen. Wat de reden DAAR dan weer voor is, is weer voor een andere vraag (of kan als extra uitleg gegeven worden bij de gegeven vraag). Deze vraag heeft vooral het probleem hoe je dit meet. Anders dan toetscijfers die nogal objectief zijn, is er niet echt een intensiviteitsmeting. Je kan natuurlijk wel een getal vragen na de seks, maar dat is natuurlijk een enorm subjectieve meting. Wellicht valt het wel te meten in de hersenen, door bepaalde stoffen te registreren. Ik neem aan iets als endorfine.
Edraket
3 jaar geleden
@Ritsuka
Hoe kan de man zorgen/bevorderen, dat de vrouw volledig ontspant?

Antwoorden (1)

Een genotservaring is altijd heel persoonlijk en daarom niet onderling te vergelijken. Je kan nooit zeggen dat jij meer geniet van een orgasme dan een ander. Hetzelfde geldt voor het lekker vinden van iets. Als je met enkele mensen hetzelfde eet wat je allemaal lekker vindt kan je niet aangeven wie dat nu het lekkerst heeft gevonden.
Het genotsgevoel is een subjectieve ervaring.
Subjectiviteit houdt in het persoonlijk oordeel of de persoonlijke zienswijze van een individu, betrekking hebbend op of uitgaand van de persoonlijke zienswijze of smaak.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Antoni
3 jaar geleden
Jawel, dat kan wel, bijvoorbeeld door de betrokkenen een rapportcijfer te laten geven voor de ervaring of het gevoel. Rapportcijfers (1 t/m 10) zijn wel eenvoudig met elkaar te vergelijken.
LeonardN
3 jaar geleden
@Antoni Zo heb ik er ook even over nagedacht, maar volgens mij loop je dan toch tegen een probleem aan. We weten namelijk niet of jouw 10 ook mijn 10 is.
Laten we zeggen dat wij allebei ons best orgasme op als een 10 beschouwen
We weten dan alleen dat ik een orgasme als (een van) de hoogst mogelijke genotservaringen beoordeel, en dat jij jouw orgasme als het hoogst mogelijke beoordeeld. Maar we weten dus niet of die tienen overeenkomen.
Als gedachtenexperiment zouden we dan elkaars orgasme moeten ervaren. Dan zou het dus kunnen zijn dat jij mijn orgasme (welke ik als een 10 ervaar), maar als een 8 weg zet. Of wellicht nog makkelijker. Stel dat jij vandaag zegt dat een orgasme van gisteren een 10 was. Morgen echter heb je een orgasme dat je nog hoger waardeert. Dat betekent dat die 10 van gisteren opeens retroactief nog maar een 9 of 9.5 is. En dat kan dus betekenen dat de 10 van alle mannen nog geen 6 is van alle vrouwen....