Kan ik als man seks hebben tijdens een blaasontsteking?

Hoi, ik ben een man en heb zojuist te horen gekregen dat ik een blaasontsteking heb. Nu vroeg ik me af of je als man seks mag/kan hebben tijdens een blaasontsteking? Hoe werkt dit met een zaadlozing? (omdat plassen vaan pijnlijk is.) Normaal doen mijn vriendin en ik het zonder condoom (i.p.v. de pil) is het nu verstandig om wel een condoom te gebruiken

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (1)

Is blaasontsteking seksueel overdraagbaar?
Nee, een blaasontsteking is niet besmettelijk of overdraagbaar. U kunt tijdens de seks met uw partner dus niet besmetten met een blaasontsteking of besmet worden.

Kan seks tijdens een blaasontsteking?
Dat hangt er helemaal van af of het vrijen pijnlijk is. Het kan geen kwaad als er geen pijnklachten zijn. Zijn die er wel, dan kunnen ze door seks verergeren. Daarbij kan door penetratie de aandrang om te plassen toenemen. En dat is uiteraaard niet erg ontspannen tijdens seks.