Kan je het Corona virus krijgen door het doorslikken van sperma van iemand die besmet is?

Misschien een beetje rare vraag, weet niet of die hier gesteld mag worden maar is ook weer niet NSFW ofzo.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
7.9K
paulus811
4 jaar geleden
Precies, neem niet aan dat er twee meter tussen beiden zit.
tinus1969
4 jaar geleden
Diverse info https://www.vice.com/en_us/article/bvgpy8/can-you-get-coronavirus-from-sex https://www.health.com/sex/sex-positions-that-wont-spread-cold-flu

Antwoorden (1)

Nee, niet via sperma. Door hoesten en niezen komt het virus uit neus, keel of longen naar buiten. Via kleine druppeltjes komt het virus zo in de lucht.
Als je echter eenmaal het sperma aan het doorslikken bent van een besmet iemand, is de kans groot dat je door het lichamelijk contact en/of overdracht via de lucht besmet raakt.
Als de betreffende persoon niet uit een risicogebied komt, is de kans op besmetting momenteel overigens vrijwel nihil.
Toegevoegd op 07 maart 2020 17:54: tekst