als je jezelf vingert terwijl je wondjes hebt kan je dan ook een soa krijgen

Toegevoegd na 23 uur:
nii dat ik het gedaan heb ofzo maar mijn vriendin vraagt zich altijd al af (zij doet het ook niet hoor) van andere mensen hoort ze van wel en van andre mensen dat het niet zo is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.2K

Antwoorden (10)

Nee, een sOa is een overdraagbare ziekte. Je krijgt hem dus niet vanzelf, maar van iemand anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alleen als je met je vingers ook net aan iemand anders hebt gezeten, maar die kans lijkt me erg klein. Het is sowieso beter dat je altijd schone handen hebt als je dat gaat doen, anders kun je allerlei infecties krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wat voor wondjes het zijn.. maar misschien heb je al een SOA ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In princiepe zou dat onmogelijk moeten zijn omdat je een soa alleen maar van of via een ander kunt oplopen.

Wanneer je echter even tevoren seksueel contact met je handen met een besmet persoon hebt gehad en ook je handen daarna niet grondig hebt gereinigd zou je een minimale kans lopen zelf de soa te op te lopen.

Het antwoord is dus..Ja..maar de kans is minimaal.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad in dit geval aan het vingeren aan iemand anders over te laten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je buiten dat vingeren ook nog onveilige seks hebt,kan dat wel,het hebben van wondjes beschermt je niet tegen soa.
Misschien kan je beter gaan duimen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet. Wel als je van te voren een andere gevingerd hebt die wel een soa heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe logisch kan het zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zo logisch
Je kan er geen nieuwe soa van oplopen. Maar in theorie kun je de soa wel verplaatsen (zelfbesmetting).

Als jij een koortslip hebt (een herpes virus) en je hebt met je vinger aan de koortslip blaasjes gezeten net voordat je gaat vingeren, zou je jezelf op die plek kunnen besmetten met het herpes virus. Dan wordt het dus genitale herpes.

De kans is niet heel groot, omdat het virus buiten de huid vrij snel doodgaat. Maar de kans is wel degelijk aanwezig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in ieder geval kun je wel een infectie krijgen . maar een soa? nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou hangt ervan af als je allemaal vuil tussen je vingers hebt zitten kan het wel vlink ontsteken. Tis daar gevoelig. Maar das dan geen soa. Ook als je koortslip heb en je vingert dan, dan kan je wel soa krijgen