Kiezen verkrachters hun slachtoffer, of nemen ze het eerste beste meisje dat hun pad kruist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet niet óf ik dit wel wil weten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wel. Ik vind dat we dit soort dingen moeten weten. De wereld wordt er niet veiliger op als we onze ogen sluiten voor mogelijk gevaar. Niet dat ik nou de hele dag over mijn schouder kijk of er een (bekende of onbekende) verkrachter achter me staat, maar kennis maakt wel weerbaar.

Het beste antwoord

Ruwweg gesproken bestaan er twee soorten verkrachters. De mannen die 'erop lopen' en de gelegenheidsverkrachters.

De eerste soort lijkt mij helder. Dit betreft naar mijn gevoel duidelijk een groep psychiatrische mensen die zonder meer in een gesloten inrichting thuishoren.

De tweede soort kun je min of meer gelijkschakelen met de dief die plotseling geconfronteerd wordt met de verleiding en deze dan niet kan weerstaan.

Tot de tweede soort behoren ook heel dikwijls goede bekenden of familie van het slachtoffer.

Hij is dan zogezegd 'de man van wie ze het nooit gedacht hadden'

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat ligt bij elke verkrachter natuurlijk anders. Een zieke geest is nooit voorspelbaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans nemen ze een willekeurig slachtoffer. Het gaat ze namelijk over het hebben van macht over iemand, en dan maakt het niet zoveel uit wie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doorgaans is de verkrachter een bekende van het slachtoffer, en niet een vieze man in de bosjes, dus vanuit dat perspectief gezien, kiezen de verkrachters hun slachtoffer.

Denk zelfs dat het summum van de verkrachter daarin ligt, dat hij/zij ( ja ook vrouwen zijn dader ) na vele keren van fantasie, daadwerkelijk overgaat tot het uitvoeren van die zieke fantasie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Verkrachting even scrollen en lezen ná het kopje "bewijs". En ik beweer niet dat in alle gevallen een bekende de dader is, doorgaans wil namelijk niet zeggen altijd, slechts heel erg vaak :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, de kans dat je verkracht wordt door een bekende is veel groter dan dat je een vieze man in de bosjes tegenkomt. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je niet ook voorzichtig moet zijn in verband met een eventuele vieze man in de bosjes, maar dat beweerde je dan ook niet. Van mij +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@LK7: Het is natuurlijk niet in alle gevallen zo, maar het is wel in de meerderheid van de gevallen zo dat de dader en slachtoffer bekenden van elkaar zijn. Verkrachtingen door onbekenden komen in vergelijking maar weinig voor.
Ik vrees van wel. Jammer dat ze geen genoegen kunnen nemen met de schuifdeuren.
Rare wereld leven we eigenlijk in, dat je als vrouw nog steeds, welke leeftijd dan ook, want ook hele oude vrouwen zijn soms het slachtoffer, moet uitkijken voor rare mannen; en daardoor stille laantjes en tunneltjes moet mijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is het antwoord nou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ze de eerste de beste nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Jammer dat ze geen genoegen kunnen nemen met de schuifdeuren. " Hoe bedoeldt u dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar kun je toch ook iets tussen stoppen?
vrouwen ongeacht de leeftijd worden niet alleen gepakt op stille laantjes en tunnels ,maar zelf in (druk )bewoonde gebieden.
ze moeten altijd op hun hoede zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak kiezen ze wel iemand uit waar ze fantasieen of een bepaalde gedachte bij hebben,bijvoorbeeld blond,dik,dun,jong,oud

verder heeft het dus niets met sex te maken maar met een trauma bijv. die ze hebben opgelopen en zo naar buiten komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
(volgens mij) zoeken de verkrachters niet zomaar iemand uit, maar iemand die ze al een tijdje in de gaten hebben. Waarscheinlijk zien ze bijv. een kind lopen, en gaat hij elke dag naar haar kijken, en een soort van bespioneren. En als ze dan een keertje alleen is grijpt hij toe. Maar er zijn natuurlijk ook mensen die het gewoon bij hun eigen kind doen.