As je de eerste keer seks hebt gehad kun je daarna nog bloeden?

Dus niet als je ongesteld bent.......

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.7K

Antwoorden (1)

De eerste keer seks bloed je niet altijd, dat is een mythe die nog steeds verspreid word.
Bij elke keer seks kun je in principe bloeden, maar dat heeft er meer mee te maken dat de vrouw niet opgewonden genoeg is, bij veel spanning van de spieren van de vagina en/of te weinig (natuurlijk) glijmiddel kan het gaan schuren. Deze irritatie kan ervoor zorgen dat het gaat bloeden.
Het kan ook zo zijn dat er een haarvaatje knapt, je geslachtsdelen zijn een goed doorbloed gebied. Als je wat wild bezig bent kan er een haarvaatje knappen waardoor je wat bloed ziet.

Mocht er echt veel bloed zijn en/of veel pijn na de seks, bel dan de huisarts voor de zekerheid.
Ritsuka