Hoe noemt men 'iemand die het liefst seks heeft met zichzelf'?

Dus naast hetero-, bi-, of homoseksueel (hoewel die persoon dan ook enigszins homoseksueel is, maar niet met betrekking tot anderen).

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
monoseksueel
masturbant
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht direct aan gammaseksueel. Een echte doe-het-zelfer.

Antwoorden (2)

Een autoseksueel.

Autoseksualiteit, soms wat verwarrend ook egoseksualiteit genoemd, is een seksuele voorkeur voor masturbatie (zelfbevrediging) boven seks met een partner. Bij een sterke voorkeur zal de autoseksueel geen behoefte hebben aan seks met iemand anders dan zichzelf.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er kwam even een ander beeld in me op, iets met een auto en de uitlaatpijp ervan
SimonV
6 jaar geleden
Auto, afkomstig uit Grieks, betekent ook: zelf
Hetero: ander
Homo: gelijk
jc54
6 jaar geleden
@Godmelijaar; Bij uitlaatpijpen moet je uitkijken dat je je bek niet brandt.
Dat is eigenlijk gewoon een narcist.
Hij/zij vindt zichzelf beter dan ieder ander. En boven iedereen verheven.
Dat betekent dat niemand aan zijn/haar verwachtingen kan voldoen in welk opzicht dan ook, ook qua seks. Hij/zij vindt zich het beste in alles wat hij/zij doet dus niemand zal dat beter kunnen dan hij/zij zelf.
6 jaar geleden
Ritsuka
6 jaar geleden
Narcist is wel wat anders hoor.
Dit gaat alleen over de seksuele voorkeur, iemand kan seks met anderen vies vinden of zich niet aangetrokken voelen tot iemand, maar wel zelfbevrediging fijn vinden.
Thecis
6 jaar geleden
Inderdaad.
Een narcist kan overigens wel autoseksueel zijn, maar niet elke autoseksueel is per definitie een narcist...