Wat is de evolutionaire verklaring voor het feit dat mannen degenen zijn die geld uitgeven om van bil te kunnen gaan en niet andersom?

Toegevoegd na 3 minuten:
(Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.2K
ronron1212
6 jaar geleden
Er zijn ook wel degelijk vrouwen die daar geld voor uitgeven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ja daarom heb ik nog even die toevoeging gemaakt. Misschien een leuk idee om in het red light district ook minstens 1 raam met hetero mannelijke prostituees aan te bieden.
ronron1212
6 jaar geleden
@Godmelijaar http://www.sante.nl/balans/seks-en-relaties/1038/vrouwen-betalen-vaker-voor-seks
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou, waar kan ik m'n diensten aanbieden dan? Kan ik misschien eindelijk nog eens van bil gaan
ronron1212
6 jaar geleden
Zoek eens op maan bied betaalde sex diensten aan bijv.
ronron1212
6 jaar geleden
Maan is natuurlijk man
tinus1969
6 jaar geleden
Je kunt de vraag ook anders stellen: waarom is 0gemiddeld gesproken- de behoefte van mannen aan sex groter dan de behoefte van vrouwen? Het feit dat mannen er gemiddeld vaker voor betalen, is een indicatie van een grotere sexdrive.
Utrecht
6 jaar geleden
Evolutionair gezien is de impact van sex hebben voor de vrouw enorm: zwanger worden en kinderen opvoeden. Om die reden zijn vrouwen veel kieskeuriger met het uitzoeken van een partner (dus een man om mee oud te worden en niet voor de eenmalige sex).
Mannen (weer evolutionair gezien) willen hun zaad verspreiden: dus minder terughoudend om met meerdere vrouwen sex te hebben.
Vraag en aanbod bepaald hier dat vrouwen geld kunnen vragen voor hun 'diensten'.
Bij homo's geldt dit veel minder: daar willen beide puur voor het genot dus is hier een veel actievere sex-scene zonder betaling.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vrouwen hoeven er niet voor te betalen, omdat mannen overal gratis verkrijgbaar zijn. Voor de meeste mannen is het moeilijker om veel vrouwen te krijgen, dus dan kunnen ze als ze per se seks willen hebben er voor betalen.
ronron1212
6 jaar geleden
@Bo777 lees even
http://www.sante.nl/balans/seks-en-relaties/1038/vrouwen-betalen-vaker-voor-seks
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Omdat mannen in daden denken en vaak weinig emotie tonen. Mannen zijn gemaakt om te jagen en te beschermen. (Zie neurlogische artikelen hierover). Hersenen van mannen zijn anders dan die van vrouwen. En vrouwen zijn het mooiste en het leukste wat er voor mannen is. Vrouwen zijn emotioneler en willen graag dat er op hen afgestapt wordt en op hen gejaagd wordt. Wanneer de man weinig moraliteit heeft gedraagt hij zich zoals hij is, maar dan zonder grenzen of fatsoen. Tja..

Antwoorden (2)

Een vrouw is maar een aantal jaren vruchtbaar. De meeste mannen hun hele leven. De vraag naar een vrouw is dus veel groter dan andersom.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Amadea
6 jaar geleden
Veertig jaren lang ongeveer is een vrouw vruchtbaar, dat is bepaald meer dan maar een aantal jaren. En een man is niet direct vruchtbaar bij zijn geboorte.
Utrecht
6 jaar geleden
Dat zou insinueren dat vrouwen geen sex meer willen na de overgang...
dat zou evolutionair niet kunnen omdat geld nog niet zo lang bestaat. Maar ruilhandel wel. Het is Dus een kwestie van vraag en aanbod. In die zin is het evolutionair interessant voor vrouwen om het aanbod kleiner te houden dan de vraag zodat de prijs voldoende hoog is. De prijs is bescherming en het leveren van voedsel. Ook nu nog worden vrouwen er zwaar op afgerekend als ze "tegen vraagprijs leveren" omdat het de markt verstoord en zelfs lopende afspraken ondermijnd worden omdat de mannen zich dan afvragen of ze niet teveel betaald hebben. En dat hebben ze per definitie want het wordt "verkocht" als iets wat beiden willen, alleen moet de man er dan wel extra voor betalen, wachten op levering en zelfs tijdens het contract hopen dat de afspraken nageleefd worden. Natuurlijk koop je dan een kat in de zak omdat het niet eerlijk en gelijk is; het is slechte handel. Maar evolutie heeft je dan al met diverse handigheidjes bespeeld, je bent verliefd en helder denken zit er voorlopig niet meer in. Het begon en begint allemaal met testosteron, hét hormoon waar dit hele systeem op gebaseerd is. Het maakt seks voor mannen als een honger, voor vrouwen is het trek (beroemde uitspraak) en kan wat makkelijker gecontroleerd en gebruikt worden dus. En er is dus altijd aanbod genoeg vandaar dar vrouwen er meestal niet zelf voor hoeven te betalen.