ben ik aangerand?

Maandag had ik een collega's feestje en daar hadden ik contact met een jongen die ik als gewone vriend zag.
Later ging hij met mij naar huis en vroeg hij mij of ik verliefd op hem was.
Ik zij nee. Toen ging hij over m'n armen strelen en deed heel klef tegen mij.
Toen een paar seconden later zij hij dat hij wel op mij was en ging me zoenen. Dat vond ik heel eng.
Dat deed hij nog ff door en toen ging hij me weer strelen over m'n armen en daar werd ik nog banger van.
Dit wou ik niet. Gelukkig ging hij op een gegeven moment weg.
Gister heb ik dit tegen een collega van mij gezegd en hij zij dat hij daar al bang voor was dat dit zou gebeuren want die jongen heeft het ookal bij 2 andere meisjes gedaan.
Maar nu durf ik niet meer uit m'n flat en ben ik constant angstig.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
Ivana
7 jaar geleden
Ja, dit is aanranding. Als jij hem hebt gezegd dat je het niet wil, niet verliefd op hem bent, dan valt dit onder aanranding. Waarschijnlijk ben je alleen bang geweest en heb je het niet hardop gezegd: "nee, dit wil ik niet, houd op." Maar dan nog was je duidelijk geweest over jouw niet verliefd zijn. Dan heeft hij met zijn vingers van je af te blijven.
Maar dan het volgende. Vooral niet bang zijn, gewoon je gang gaan, want als je bang bent, ben je het slachtoffer en dat is voor hem dan het gevoel dat hij je in zijn macht heeft.
Je kunt het aangeven bij de politie, je kunt ook direct in zijn gezicht zeggen dat je hem aangeeft als hij nog een maal waagt dichterbij te komen. Recht je schouders, jij bent niet zijn speelbal. Blijf jezelf.
Ritsuka
7 jaar geleden
ja, dit was aanranding, jij wilde niet, en hij ging door.
Heb je ook geuit dat je niet wilde?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja. Maarchief hij ging nog ff door
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga niet naar de politie, maar los het zelf op, wordt je weerbaarder van. Misschien een assertiviteitscursus?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Leer er van. Je hebt niks fout gedaan maar haal geen aardige jongens naar binnen die al meer mislukte versier pogingen hebben gedaan . Is dit aanranding ja als er geweld of werkelijke dreiging heeft plaats gevonden . Wat al opgemerkt gedraag je assertiever direct kei hard zeggen nee ! Niks geen toelaten van streling opstaan en de deur wijzen . Zeg ik vind je aardig als vriend maar dit wil!!! Ik niet !!!!weg wezen en wel nu . Naar de politie kan maar je maakt groter dan het is. Je hebt zelf ook een plicht om duidelijk te zijn mocht je het zeker weten ga naar de politie maar de politie heeft nauwelijks tijd voor verkrachtingen en erger . Dus er komt niks uit . Ik zie het meer als een ongewenste versierpoging . Ja nu roept iedereen dat ik het meisje de schuld geef nee . Dit een vervelende situatie geweest die niet jou schuld is je hebt hem goed de deur uitgewerkt . Mocht er geweld of dreiging voor of tijdens het zoenen zijn geweest is het natuurlijk totaal anders . Want probeerde hij je te zoenen of ging hij met je zoenen of gingen jullie zoenen en wilde je dat eigenlijk niet . Zoek nog een x de confrontatie met de persoon en geef duidelijk aan dat je dit niet wenst en dat je hier (mogelijk ) je baas of de politie van in kennis wil stellen . Doe dit gesprekje samen met je collega of je ? Maar niet bij je thuis met hem alleen op de bank .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het kan aanranding zijn geweest, maar ik mis een moment van afwijzing in het verhaal, als dat er geweest is, dan is het zeker aanranding. Intimidatie is dit zeker wel en daarvoor hoeft er niet perse een werkrelatie te zijn. (was het een collega?)
http://www.seksueelmisdrijf.nl/index.php/seksuele-intimidatie/seksuele-intimidatie Praten met één van de andere meisjes kan je helpen.
paulus811
7 jaar geleden
Los van wat er gebeurd is vraag ik me af of het handig is dat je gebruikersnaam op goeievraag je eigen naam is, althans zo lijkt het.

Antwoorden (3)

Wetboek van Strafrecht, artikel 246:
"Hij die door geweld of een andere feitelijkheid of bedreiging met geweld of een andere feitelijkheid iemand dwingt tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen, wordt, als schuldig aan feitelijke aanranding van de eerbaarheid, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste acht jaren of geldboete van de vijfde categorie."

Er moet dus sprake zijn van dwang én die dwang moet leiden tot het plegen of dulden van ontuchtige handelingen. Ontuchtige handelingen zijn handelingen met een seksuele ondertoon.

Als hiervan sprake was, dan is sprake van aanranding.
7 jaar geleden
Alles wat een jongen of man tegen jouw wil met je doet, is aanranding of verkrachting.
Dus ja, dit lijkt mij een duidelijke zaak.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zou zeer zeker wél naar de politie gaan, het kan best zijn dat er meer vrouwen of meisjes dat gedaan hebben. Mocht dat het geval zijn, dan sta je samen sterker.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Alles wat een jongen of man tegen jouw wil met je doet, is aanranding of verkrachting.
Dus ja, dit lijkt mij een duidelijke zaak." Dit is niet helemaal waar. Als ik jou, tegen jouw wil in, van een trap duw, rand ik je niet aan maar is het eerder een poging tot doodslag. Zie (correcte) antwoord van Computoon hierboven
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja, maar het gaat hier duidelijk over de vraag of ze AANGERAND is, ja of nee. Het gaat niet over fysiek geweld, dus deze reactie vind ik niet zo relevant.
Ja, dit was tegen jouw wil. Het is niet jouw schuld!
Om een volgende keer sterker te zijn bij dit soort no-no's, zou ik een cursus (vaak 1 lesje al genoeg) zelfverdediging doen, dan voel je je veel zelfverzekerder. Ik heb precies hetzelfde gehad en het is niet oké! Probeer bij die collega te achterhalen welke twee meiden dit zijn en maak er werk van. Sterkte!