waarom is libidoforte niet in de winkel te koop?

Het is een middel vergelijkbaar met viagra met het verschil dat het op natuurlijke basis van kruiden is. Het helpt als de partner niet kan door bepaald medicijngebruik of andere omstandigheden. Vrienden uit het buitenland vroegen me om dit middeltje omdat de post zo lastig bij hen bezorgd. Nu is het zo dat ik het alleen op internet kan bestellen. Wat zou de redenen zijn dat het hier niet zomaar in de winkels wordt verkocht.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (1)

Uit onderzoek van het RIVM blijkt Libido forte geen onschuldig kruidenmiddel te zijn. In de capsules blijkt naast kruiden ook een microkristallijne stof aanwezig, deze stof werd door het RIVM geïdentificeerd als een analoog van sildenafil (viagra). Dit betekent dat het een ongeregistreerd geneesmiddel betreft en daarmee illegaal is op de Nederlandse markt, de producent is hiervoor vervolgd.

Een dringend advies aan je vrienden uit het buitenland is om erectiemiddelen op recept van een arts via de apotheek te betrekken. Zo ben je er zeker van dat het een goed en veilig geneesmiddel betreft én dat je het op een veilige manier kunt gebruiken. Erectieproblemen komen vooral voor bij mannen op leeftijd, vaak hebben zij ook andere aandoeningen waardoor niet zomaar erectiemiddelen gebruikt mogen worden.